خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب موتلفه خبر داد؛

ایران سال آینده میزبان کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: با پیگیریها و تلاشهای حزب موتلفه اسلامی، سال آینده جمهوری اسلامی ایران میزبان نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در دیدار با اعضای هیات رئیسه کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی (ICAPP) گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های حزب موتلفه اسلامی، سال آینده جمهوری اسلامی ایران میزبان نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی خواهد بود.

دبیرکل موتلفه اسلامی در این دیدار با ارزیابی سطح همکاری‌های مستمر و پیوسته در طول ۱۵سال گذشته، میان موتلفه اسلامی و کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی، با تأکید بر تقویت مناسبات اظهار کرد: ازآنجاکه به‌طورمعمول و بر اساس رویه مرسوم در ICAPP، عموم نشست‌ها در اغلب کشور‌ها با میزبانی مشترک احزاب موافق و مخالف دولت یا میزبانی مشترک احزاب اکثریت و اقلیت در پارلمان برگزار می‌شود، بهره‌گیری از این الگوی ارزنده در میزبانی از نشست‌های ICAPP در جمهوری اسلامی نیز مورد اهتمام ویژه حزب موتلفه اسلامی است.

وی افزود: احزاب با گرایشهای سیاسی مختلف در جمهوری اسلامی ایران، دارای اشتراک در التزام به مبانی و اصول منافع ملی هستند و سوابق و تجربیات گذشته نیز نشانگر همراهی و مشارکت سازنده احزاب ایرانی در رویدادهای بین‌المللی است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر استقبال گرم مقام‌های و نهادهای جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد میزبانی نشست کمیته دائمی تأکید کرد: حزب موتلفه اسلامی با احترام به تمام احزاب و جریان‌های سیاسی کشور، بر اراده و عزم خود در جلب حمایت، تحقق مشارکت، همراهی صمیمانه و سازنده نهادهای قانونی تأکید دارد. همه احزاب کشور در برگزاری این رویداد مهم بین‌المللی که می‌تواند نتایج ارزشمندی برای پیشبرد منافع ملی و تقویت نهادهای قانونی خارجی جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد تأکید می‌کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به همکاری‌های دوجانبه این حزب با بیش از یک‌صد حزب قانونی در دیگر کشورهای جهان به تشریح اقدامات حزب موتلفه اسلامی در تمهید مقدمات تأسیس «اتحادیه احزاب اسلامی جهان» و «اتحادیه احزاب حامی مقاومت» به‌عنوان دو اتحادیه مهم منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و با اشاره به‌ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ICAPP گفت: توقع ما این است که کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی از حقوق قانونی احزاب اسلامی و شیعی که به‌تازگی در کشورهای بحرین، آذربایجان و تاجیکستان با احکام سنگین، مصادره اموال، حبس و محکومیت‌های طولانی‌مدت رهبران مواجه شدند، حمایت کند.

حبیبی با تأکید بر ضرورت تمایز میان «احزاب حامی مقاومت» و «گروه‌های معارض و تکفیری» در کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی گفت: متأسفانه برخی کشور‌ها با اتخاذ سیاست‌های دوگانه و نفاق آلود از یکسو گروه‌های تکفیری را حمایت و موجب گسترش کشتار و اقدامات تروریستی می‌شوند و از سوی دیگر احزاب حامی مقاومت که در صف اول دفاع از مردم و مقابله با تروریست‌ها هستند را متهم و تحریم می‌کنند.

وی افزود: اجلاس بین‌المللی احزاب آسیایی می‌تواند تأثیر ارزنده‌ای در کاهش خشونت و پایان دادن به تعارض‌ها و اختلاف‌های میان رهبران سیاسی آسیا از طریق گسترش گفت‌و‌گو و تعامل مؤثر داشته باشد.

همچنین در این دیدار آقای یونگ دبیر کل کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی با تشکر از میزبانی گرم حزب موتلفه اسلامی و با ارزشمند توصیف کردن حضور مؤثر نمایندگان حزب در ارکان و نشستهای ICAPP نقش حزب موتلفه اسلامی در روند تصمیم‌گیری‌ها و اتخاذ سیاست‌های ICAPP را برجسته و مؤثر دانست و اظهار کرد: مطمئن هستیم با جایگاه و نقش‌آفرینی حزب موتلفه اسلامی و هماهنگی خوب این حزب با دیگر احزاب و جریانهای سیاسی و نیز مقامات عالی‌رتبه ایرانی، نشست بسیار خوبی در جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت.

کد خبر : ۳۹۰۴۷۰