خبرگزاری کار ایران

رویترز خبر داد؛

تصویب قانون منع خرید آب سنگین توسط مجلس نمایندگان آمریکا

قانون منع خرید آب سنگین از ایران در حالی روز گذشته با حمایت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد که پیش از این دولت اوباما تهدید کرده بود که در صورت تناقض هر قانونی با اجرای توافق برجسته هسته‌ای با ایران آن را وتو خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را مبنی بر منع خرید آب سنگین از ایران تصویب کرد. 

پیش از این دولت اوباما تهدید کرده بود که در صورت تناقض هر قانونی با اجرای توافق برجسته هسته‌ای با ایران آن را وتو خواهد کرد

مجلس نمایندگان ماده‌ای را تحت عنوان نه به خرید ۲H۲O از ایران» را با حمایت جمهوری خواهان که اکثریت این مجلس را تشکیل می‌دهند تصویب کرد. 

اد رویس رییس جمهوری خواه کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان مدعی شده است که این قانون در اجرای برجام و توافق هسته‌ای خللی وارد نمی‌کند و گفته است این قانون تنها ایران را از تولید آب سنگین بیشتر بازداشته و فروش آن را سخت‌تر می‌کند. 

طرح این قانون از سوی باب کورکر رییس جمهوری خواه روابط خارجی مجلس سنا، مارکو روبیو جمهوری خواه و روبرتو منندز و جویی منچین دموکرات جهت تشدید تحریم‌های مربوط به توسعه موشک‌های بالستیک ایران و تحریم‌های مربوط نقل و انتقال سلاح‌های مرسوم به ایران و از ایران به سایر کشور‌ها و همچنین تشدید ماده قانونی تحریم‌ها علیه ایران وضع شده است. 

این ماده قانونی علیه توسعه موشکی ایران و ادعای حمایت ایران از تروریسم تحریم‌هایی وضع کرده بود که طبعا در سال ۲۰۱۶ منقضی می‌شد. حقوق دانان جمهوری خواه ماه‌ها برای یافتن بهترین راه تمدید این مدت زمان بحث کردند.

کد خبر : ۳۹۰۳۶۱