خبرگزاری کار ایران

در سفر چیت‌چیان به لندن صورت گرفت؛

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت نیرو و صندوق تضمین مالی صادرات انگلیس

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۳۲۸

وزیر نیرو در سفر به انگلیس ضمن دعوت از شرکت های انگلیسی برای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلات ایران، یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری بین وزارت نیرو و صندوق تضمین مالی صادرات انگلیس را امضا کرد.

به گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو کشورمان که در لندن به سر می‌برد در جریان میزگرد وزارت نیرو با شرکت‌های فعال در حوزه آب و فاضلاب انگلیس به تشریح فرصت‌های سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در حوزه آب و فاضلاب کشورمان پرداخت. 

وزیر نیرو با بیان اینکه طی پنج سال آینده حداقل باید ۱۲ میلیارد دلار در بخش آب و فاضلاب و تاسیسات آب شیرین‌کن سرمایه‌گذاری شود آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های انگلیسی را ابراز داشت. 

چیت‌چیان با اشاره به اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و کاهش میزان متوسط سطح بارندگی ۲۵۰ میلی لیتر در کشور، تاکید کرد که این امر ضرورت توجه به بخش آب را دو چندان کرده است. 

وی تکمیل سدهای در دست اجرا، هوشمندی‌سازی شبکه آب آشامیدنی شهرهای کشور، ساخت تاسیسات آب‌شیرین‌کن، انتقال آب به مناطق کم‌آب، ساخت تصفیه‌خانه و توسعه شبکه فاضلاب کشور و نیز مدیریت مصرف آب و ارتقای سطح راندمان آبیاری در بخش کشاورزی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه آب و فاضلاب برشمرد. 

چیت چیان با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر بخش عمده پروژه‌ها از طریق بخش خصوصی صورت گرفته است، از شرکت‌های خارجی برای مشارکت در پروژه‌های آب و فاصلاب کشور دعوت به عمل آورد. 

در ادامه روسای تعدادی از شرکت‌های آب و فاضلاب انگلیس به تشریح زمینه‌های فعالیت خود در زمینه تخصصی منابع آب، تاسیسات فاضلاب و آب شیرکن پرداخته و نسبت به تبادل اطلاعات پروژه‌های مورد نظر وزارت وزارت نیرو و برگزاری سمینار‌ها و کارهای آموزشی با وزارت نیرو ابراز علاقه‌مندی کردند. 

همچنین تیم پالمر رئیس بخش تجارت صندوق ضمانت صادرات انگلیس نیز که در این جلسه حضور داشت، امضای یادداشت تفاهم صندوق ضمانت صادرات انگلیس در خصوص تامین مالی طرح‌های وزارت نیرو در حوزه آب، فاضلاب و انرژی را بیانگر علاقه‌مندی شرکت‌های انگلیسی برای همکاری با طرف ایرانی ذکر کرده و آمادگی صندوق مذکور برای حمایت از توسعه مناسبات تجاری با ایران را ابراز داشت. 

وزیر نیرو کشورمان که به دعوت وزیر انرژی و تغییرات آب و هوا انگلیس به این کشور سفر کرده، علاوه بر دیدار با مقامات دولتی با حضور در جمع شرکت‌های برق، آب و فاضلاب به تشریح برنامه وزارت نیرو برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مذکور پرداخت. 

همچنین در جریان سفر حمید چیت‌چیان وزیر نیرو کشورمان به لندن، یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت نیرو و صندوق ضمانت صادرات انگلیس به امضاء رسید. 

در این یادداشت تفاهم توافق شده است با ایجاد یک کارگروه مشترک برای برنامه‌ریزی همکاری، چارچوب‌های لازم در زمینه مشارکت شرکت‌های انگلیسی در بخش آب، برق، انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش راندمان و بهره‌وری انرژی و مسایل مرتبط با تغییر اقلیم که ناظر بر بخش برق و انرژی می‌شود، تبیین و زمینه برای توسعه همکاری بین طرفین تسهیل شود. 

بر اساس این یادداشت تفاهم، صندوق تضمین مالی و توسعه صادرات انگلیس از همکاری‌های دوجانبه و مشارکت شرکت‌های انگلیسی در طرح‌های وزارت نیرو پشتیبانی و حمایت لازم را به عمل خواهد آورد. 

چیت‌چیان همچنین روز گذشته با خانم امبر رود، وزیر انرژی و تغییرات اقلیم انگلیس دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های دوکشور در حوزه آب، برق، انرژی‌های تجدیدپذیر گفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز