خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

روحانیون در دوران تبعید امام نگذاشتند چراغ مبارزه خاموش شود + تصاویر

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اولین برنامه دومین روز سفر به استان کرمان، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، با آیت‌الله جعفری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این دیدار که رزم حسینی استاندار، جمعی از مسئولین استان و گروهی از طلبه‌ها و روحانیون حضور داشتند، با اشاره به خاطرات دوران طلبگی از سال ۱۳۲۷ تا شروع رسمی مبارزات در سال ۱۳۴۰ و ۱۳۴۱، گفت: در مقطعی که بهائیان میدان گرفته و دلسوزان اسلام و مردم نگران شده بودند، رژیم پهلوی به بهانهٔ ملاحظات جهانی!، فعالیت‌های آن‌ها را توجیه می‌کرد که آیت‌الله العظمی بروجردی با گفتاری منطقی گفته بودند: اگر قرار بر ملاحظات جهانی باشد، که الان کسی نظام‌های سلطنتی و پادشاهی را نمی‌پذیرد.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تشریح روند شکل‌گیری روحانیون مبارز، گفت: کم کم هستهٔ در درون حوزه علمیه قم شکل گرفت که بعد‌ها، در سال‌های مبارزه و تبعید امام (ره)، نگذاشتند چراغ مبارزه خاموش شود.

وی با اشاره به خاطرات زمان تصویب ضایعهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی، گفت: امام در آن مقطع، سه نامه به علمای یزد، کرمان و رفسنجان نوشته و به من داده بودند تا به آنان برسانم و من در رفسنجان بودم که شنیدم رژیم عقب‌نشینی کرد و پذیرفت که آن لایحه لغو شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص ویژگی‌های آیت‌الله جعفری که نقش ویژه‌ای در فضای آرام استان دارند، از ایشان با عنوان «بقیه السلف» یاد کرد.

در آغاز این دیدار، آیت‌الله جعفری با خوش آمد گویی، گفت: بسیار خوشحالیم که شما به استان کرمان تشریف آوردید و امیدواریم مردم از برکات حضور شما بهره‌مند شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفرشان به استان کرمان، از بازار قدیم کرمان بازدید کردند.

123457

89111012131415

کد خبر : ۳۹۰۳۲۴