خبرگزاری کار ایران

موسوی در صحن علنی مجلس:

نارضایتی‌ها از شورای نگهبان در رابطه با انتخابات قابل رفع است

یکی از نامزدهای عضویت در شورای نگهبان، حاکمیت قانون، توجه به حقوق ملت و اسلام را از مهم‌ترین کارویژه‌های شورای نگهبان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، سیدفضل‌الله موسوی که از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان کاندیدای عضویت حقوقدان شورای نگهبان به مجلس معرفی شده بود، در جلسه علنی امروز اعلام داشت: ‌حضور من در مجلس امروز باعث شد خاطراتم به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس هفتم تداعی شود و فکر می‌کنم سابقه‌ چهار سال نمایندگی می‌تواند زمینهٔ مناسبی برای اعضای حقوقدان شورای نگهبان جهت درک بهتر دغدغه‌های نمایندگان در حل مشکلات و تعامل بیشتر آنان با شورای نگهبان باشد. 

او گفت: در یک خانواده مذهبی و فرهنگی و اهل علم در اصفهان متولد شدم و لیسانس و فوق لیسانس حقوق را از دانشگاه تهران و دکترای حقوق بین‌الملل را از انگلستان اخذ کردم و به عضویت هیات علمی دانشگاه تهران درآمدم و اکنون نیز پایهٔ ۳۱ رتبهٔ استاد تمامی در دانشگاه تهران را دارم و در کنار مسئولیت‌های اجرایی در دانشکده حقوق سمت‌های آموزشی داشتم. 

فضل‌الله موسوی دربارهٔ ارتباط شورای نگهبان و مجلس نیز اظهار کرد: مجلس و شورای نگهبان در مجموع قوه مقننه را تشکیل می‌دهند و باید هماهنگی و همکاری بیشتری بین آن‌ها برقرار باشد زیرا آن‌ها مکمل یکدیگر هستند. 

او با بیان اینکه شورای نگهبان در حفظ و حراست از اصول قانون اساسی به وظیفه قانونی خود عمل کرده است تصریح کرد: ‌اگر برخی از مسائل هم از سوی منتقدین مطرح می‌شود، در رابطه با انتخابات است و برخی از این نارضایتی‌ها به نقایص قوانین مربوط است. اگرچه بخشی دیگر ممکن است به روند اجرایی امور مربوطه به انتخابات در تشخیص و صلاحیت‌ها مرتبط باشد که به نظر می‌رسد مجلس و شورای نگهبان می‌تواند باتعامل سازنده در جهت رفع این نقایص اقدام کند. 

موسوی در پایان با تاکید بر لزوم حاکمیت قانون و توجه به حقوق ملت، اسلام و حاکم بودن احکام در شورای نگهبان، اظهار کرد: ‌ همه نهاد‌ها و تشکیلات مختلف باید تلاش کنند با وحدت و انسجام از نظام اسلامی حمایت کنند و به رغم وجود برخی از اختلاف نظر‌ها در چارچوب اصول نظام با یکدیگر همکاری داشته باشند و در جهت اجرای فرامین رهبری تلاش کنند.

کد خبر : ۳۸۹۸۷۳