خبرگزاری کار ایران

جعفری دولت‌آبادی:

دادستانی تهران در ارسال پیامک‌ تهدیدآمیز به خبرنگاران نقشی نداشته است

دادستان عمومی و انقلاب تهران این ادعا که قوه‌قضاییه و دادستانی تهران در ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به خبرنگاران نقش داشته است را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار ادعای همکاری و هماهنگی قوه‌قضاییه و دادستانی تهران در ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای خبرنگاران، دادستان تهران روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تکذیب این ادعا، تأکید کرد: دادستانی تهران پیش از هرگونه اقدامی، مراتب را به‌طور رسمی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

جعفری دولت آبادی دادستان تهران، طرح چنین ادعاهایی را با هدف تخریب قوه قضائیه و دادستانی تهران دانست.

به گزارش ایلنا در روزهای گذشته پیامکی با این عنوان برای تعدادی از خبرنگاران ارسال شده بود: «هشدار!! هرگونه ارتباط و همکاری از طریق ایمیل و سایر وسایل ارتباطی با عناصر معاند خارج از کشور عمل مجرمانه و منجر به پیگرد قضایی خواهد بود ضروری است ارتباط خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله هشدار امنیتی است»

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه نیز در مورد ارسال پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران گفته است: ما باید تحلیل کنیم و از هم جدا کنیم. یک وقت می‌گوییم یک پیامک از یک شماره نا‌شناس درست است یا غلط. اگر یک مرجع رسمی است خود را معرفی کند که سبب نشود فردا هم هرکسی هر چیزی بگوید که اگر من مخاطب بخواهم علیه او مراجعه‌ای داشته باشم، بتوانم شکایت کنم.

او اضافه کرد: اگر یک نهادی بخواهد دلسوزانه هشداری بدهد، باید آدرس و نشان خود را بدهد که این خیلی هم خوب است و نه تنها اشکال ندارد، بلکه خوب است، اما اگر نمی‌دانیم از کجاست از این حیث اشکال دارد.

سخنگوی قوه قصاییه با بیان اینکه این پیامک به نطر من تهدید نیست، اضافه کرد: با فرض اینکه کسی که مرتبط با عناصر خارج از کشور باشد، این تهدید نیست بلکه خیلی هم خوب است. ما داریم کسانی که در دام قرار گرفته‌اند. برخی با آن‌ها تماس می‌گیرند که آن‌ها یا نمی‌دانند چه کسی است یا می‌دانند ولی در مراحل اولیه‌اند.

در عین حالی که وزارت اطلاعات گفته است دخالتی در این مسئله نداشته است، وزیر اطلاعات نیز درباره ارسال پیامک تهدید آمیز امنیتی به جمعی از روزنامه نگاران، گفت: وزارت اطلاعات چنین پیامکی را ارسال نکرده است و بعید می‌داند که این پیامک توسط یک مرجع رسمی امنیتی صادر شده باشد، زیرا نفس چنین اقدامی از نظر حرفه اطلاعاتی یک اقدام ناشیانه و غیرکار‌شناسانه است.

وزیر ارتباطات نیز در این مورد قول داده است منشا ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز را شناسایی و نتیجه را اعلام کند.

کد خبر : ۳۸۹۶۸۳