خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح وزرای کار و اقتصاد صرفاً در گعده‌های شخصی مطرح بود/ تصمیمی برای استیضاح نداریم

نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،‌ استیضاح وزرای کار و اقتصاد در ماه‌های آخر عمر دولت و دوران پسابرجام را نادرست دانست و گفت: موضوع استیضاح وزرای اقتصاد و کار به‌ هیچ عنوان تصمیم فراکسیون امید نیست.

سیدفرید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره جدی‌نبودن استیضاح وزرای کار و اقتصاد گفت: طرح استیضاح وزیر کار و وزیر اقتصاد به هیچ عنوان جدی نیست و فکر می‌کنم در شرایط خاص اقتصادی کشور این‌که بخواهیم به جای تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته و دولت برنامه‌ریزی خوبی برای بهره‌برداری از فضای پس از برجام انجام داده، به دنبال استیضاح وزرا باشیم درست نیست.

او گفت: تنها نتیجه ناشی از طرح استیضاح وزرای اقتصاد و کار متزلزل کردن این وزارتخانه‌ها است که به صلاح کشور نیست و نمی‌تواند در ماه‌های پایانی کار دولت منجر با کاهش سطح کارایی دولت می‌شود.

نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم بررسی عملکرد وزرا با رویکرد غیرسیاسی و تخصصی، گفت: اگر به اقدام‌های انجام گرفته ازسوی وزیر اقتصاد در رابطه با فیش‌های حقوقی نامتعارف نگاه کنیم، می‌توانیم به دو بعد مهم اشاره کنیم.

باید به وزرای دولت وقت بیشتری بدهیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نکته اول این است که وزیر اقتصاد از مسئولانی است که مستقیماً در این خصوص ورود کرد و در این راستا بخشنامه‌هایی صادر کردند و همچنین برخی بخشنامه‌های قدیمی که بسترساز چنین پرداخت‌هایی بود نیز لغو کردند.

عضو فراکسیون امید در مجلس اضافه کرد: آقای طیب‌نیا همچنین در راستای عزل مدیران اقدام کرده و در حاشیه نمایشگاه بانک و بورس هم شخصاً از مردم عذرخواهی کردند و با نگاهی به مجموعه این اقدام‌ها می‌توان نتیجه گرفت که ایشان برای حل این مشکل مصمّم هستند و ما نیز باید به وزارت اقتصاد فرصت بیشتری بدهیم.

موسوی همچنین تصریح کرد: مسئله مهم دیگر نیز این است که فکر می‌کنم در طرح استیضاح وزرا در واپسین‌ ماه‌های عمر دولت، به‌ویژه در فضای پسابرجام درست نیست.

استیضاح ربیعی به هیچ‌عنوان جدی نیست

نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم همچنین درباره طرح استیضاح وزیر کار اعلام کرد: استیضاح آقای ربیعی که به هیچ عنوان جدی نیست و به‌شخصه آن‌چنان در این باره چیزی نشنیده‌ام و صرفاً زمزمه‌هایی ازسوی برخی از نمایندگان مطرح شده که به نظر می‌رسد، به صورت شخصی موضوع را پیگیری می‌کنند.

موسوی در پایان تصریح کرد: موضوع استیضاح وزرای اقتصاد و کار به‌ هیچ عنوان تصمیم فراکسیون امید نیست و صرفاً در گعده‌های شخصی نمایندگان در صحن مجلس مسائلی مطرح شد که بیشتر درباره وزیر اقتصاد بود.

کد خبر : ۳۸۹۶۴۷