خبرگزاری کار ایران

در دیدار روانچی با مقامات رومانی؛

تهران و بخارست بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کردند

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان و معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و تجارت رومانی در نشستی در بخارست همکاری‌های دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر لزوم ارتقاء سطح مناسبات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه‌های مختلف تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، مجید تخت روانچی و کاسین بورک در این ملاقات با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح مناسبات تجاری و نیز همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های مورد علاقه دو کشور تاکید و فضا را برای گسترش همکاری‌های دو جانبه از جمله در زمینه‌های فناوری اطلاعات، گردشگری، کشاورزی، انرژی و سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف مساعد توصیف کردند. 

طرفین همچنین برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور که در آبان ماه سال جاری و در سطح وزیران برگزار خواهد شد را گامی برای آشنایی بیشتر با امکانات و توانایی‌های دو کشور دانسته و آن را قدمی در راه شکوفایی روابط و همکاری‌های اقتصادی خواندند. 

همچنین در این نشست چگونگی ارتقا تعاملات بانکی و نیز تقویت همکاری‌های ترانزیتی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

تخت روانچی دوشنبه شب در دیدار با گریگو رسکو، وزیر انرژی رومانی همکاری‌های دو کشور را رو به افزایش توصیف کرد و با اشاره به اینکه تهران و بخارست امکانات گسترده‌ای برای ارتقای روابط دارند بر همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله انرژی تاکید نمودند. 

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روز یکشنبه در بخارست با لازار کومانسکو، وزیر امور خارجه رومانی دیدار و درباره توسعه روابط دو جانبه بویژه در زمینه انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و تجارت با وی بحث و تبادل نظر کرد. 

تخت روانچی امروز (سه شنبه) برای گفت‌و‌گو با مقامات یونانی، بخارست را به مقصد آتن ترک می‌کند. 

کد خبر : ۳۸۹۵۷۱