خبرگزاری کار ایران

داداشی در اخطار قانون اساسی:

۴۰۰ هکتار زمین محیط زیست آستارا توسط افراد بانفوذ تصاحب شده است

نماینده آستارا در اخطار قانون اساسی گفت: ۴۰۰ هکتار از ۱۰۰۰ هکتار زمین در اختیار سازمان محیط زیست مشخص نیست و معلوم نشده که این زمین‌ها چه شده است..

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، ولی داداشی در اخطاری با استناد به اصل ۸۸ قانون اساسی، اعلام کرد: سوال از وزرا حق قانونی نمایندگان است. بنده سوالی از وزیری داشتم اما اداره کار‌شناسی سوالات آن را متناقض با ماده ۲۱۰ آیین نامه دانست و گفت که بنده حق طرح سوال ندارم.

او خطاب به هیات رئیسه گفت: درخواست دارم که دستور بفرمایید اداره کار‌شناسی دقت بیشتری در اظهارنظر‌هایش داشته باشد.

مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست جلسه امروز را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر از داداشی درخواست کرد که این سوال به هیات رئیسه تحویل داده شود و سریعاً مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، داداشی در بخش دیگری از جلسه امروز مجلس و در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی اخطار داد: در سال ۱۳۵۶، زمین‌هایی به میزان ۱۰۰۰ هکتار برای حفاظت از محیط زیست در اختیار سازمان محیط زیست قرار گرفت اما امروز به ۶۰۰ هکتار کاهش یافته است.

نماینده مردم آستارا افزود: به سازمان حفاظت از محیط زیست نامه نوشتیم که به ما برای حفاظت از محیط زیست، زمین بدهند اما مشخص نیست کدام افراد حقیقی و حقوقی با نفوذ در این سازمان ۴۰۰ هکتار از زمین‌های محیط زیست را تصاحب کرده‌اند.

 

 

کد خبر : ۳۸۹۵۳۵