خبرگزاری کار ایران

عرب‌سرخی در گفت‌وگو با ایلنا:

قرار نیست لاریجانی را جذب اصلاحات کنیم/ فراکسیون امید برای خروج از بن‌بست‌های دولت گذشته است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کسانی که از بدعهدی یا حتی خیانت برخی منتخبان لیست امید سخن می‌گویند در شناخت خود از راهبرد اولیه اصلاح‌طلبان دچار اشتباه بوده‌اند.

فیض الله عرب سرخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به عملکرد فراکسیون امید پس از انتخابات اظهار داشت: بعد از انتخابات نگاه‌ها به فراکسیون امید تغییر کرد و محصول این تغییر نگاه انتظاراتی است که به واسطه عدم برآورده شدن این انتظار‌ها آن را به عدم انسجام در این فراکسیون تعبیر می‌کنند.

او ادامه داد: هدف اصلاح‌طلبان با توجه به مجموعه شرایط موجود و رفتار هیات‌های نظارت در ردصلاحیت‌ها، تشکیل مجلسی بود که حتی‌المقدور تعداد تندرو‌ها و افراطیون در آن کمتر باشد تا دولت بتواند با فراغ بال بیشتری برنامه‌های خود را پیش ببرد. 

عرب‌سرخی ضمن بیان اینکه این یک راهبرد واقع‌بینانه بود که با اقبال مردم مواجه شد، اظهار داشت: مردم به این راهبرد اصلاحات رای دادند و مجلس فعلی بر همین اساس بلکه بهتر و منطقی‌تر شکل گرفت، اما کسانی پس از انتخابات انتظارهای خود و مردم را افزایش داده در حدی که به دنبال گرفتن نتایج متفاوت و حتی مطلقا اصلاح طلبانه رفتند و نتیجه نگرفتند. 

عضو سازمان مجاهدین انقلاب تاکید کرد: پیگیری مطالباتِ صرفا اصلاح‌طلبانه بدون در نظر گرفتن ماهیت شکل‌گیری فراکسیون امید و هدف اولیه آن درست نبود، این در حالی بود که پیگیری راهبرد اولیه کاملا موثر و نتیجه‌بخش بود. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه راه خروج از این بن‌بست خود ساخته بازگشت به‌‌ همان استراتژی منطقی اولیه است، گفت: همکاری مجموعه نیروهای معتدل اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا در حمایت از برنامه‌های دولت برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی و سیاست خارجی و سایر برنامه‌های مورد توافق جهت حل‌وفصل مشکلات مردم است.

عرب‌سرخی تاکید کرد: سر دادن شعارهایی که نتیجه‌ای جز افزایش شکاف‌های سیاسی میان نیروهای متحد در صحنه انتخابات ندارد، مطلوب نیروهای تندرو است. 

او با بیان اینکه قرار نیست اصلاح‌طلبان تلاش کنند لاریجانی و امثال او را جذب جریان اصلاحات کنند، اظهار داشت: قرار است همه نیروهای معتدل اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا با حفظ مواضع خود از برنامه‌های مورد وفاق دولت حمایت کنند تا برای خروج کشور از بن‌بست‌هایی که به همت احمدی‌نژاد و دولتش ایجاد شد راهکاری مناسب طراحی شود. 

عرب سرخی در پایان تاکید کرد: کسانی که از بدعهدی یا حتی خیانت برخی منتخبان لیست امید سخن می‌گویند در شناخت خود از راهبرد اولیه اصلاح‌طلبان دچار اشتباه بوده‌اند. این افراد باید با تامل بیشتر ذهنیت خود را در خصوص ماهیت فراکسیون امید اصلاح کنند.

کد خبر : ۳۸۹۱۵۳