خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایلنا:

دیوان محاسبات اشتباهش را در زمینه حقوق‌های نجومی بپذیرد

عضو فراکسیون امید از باندبازی در انتخاب اعضای کمیسیون‌ها انتقاد کرد و گفت: وقتی در نهاد قانونگذار چنین اتفاق‌هایی می‌افتد، از نهادهای دیگر چه انتظاری هست؟

محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به سابقه ۲۷ سال خود در وزارت امور دارایی به عنوان ذی‌حساب و اینکه یکی از وظایف اصلی ذی‌حساب نظارت بر پرداخت‌های دولت است، ابراز داشت: در مورد پرداخت‌های نجومی هیچ یک از مدیران که چنین حقوقی را دریافت می‌کردند، زیر نظر وزارت دارایی نبودند، بلکه از بانک‌ها و ارگان‌هایی بودند که مدیر مالی داشتند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه آقای لاریجانی در پاسخ به نمایندگانی که دیوان محاسبات پاسخ خواستند این دیوان را بی‌تقصیر دانستند و نظارت بعد از خرج را بر عهده دیوان محاسبات دانستند. این اشتباه است چرا که این پرداخت‌ها مربوط به این سه سال نبوده و قبل از این دولت انجام می‌شده و وظیفه دیوان محاسبات رسیدگی به اسناد مالی است. اما اینکه دیوان محاسبات را بی‌اشتباه بدانیم، کار درستی نیست و  باید اشتباهش را در زمینه حقوق‌های نجومی بپذیرد.

 حسنی با اشاره به بیانیه رییس‌جمهور و تشکیل کمیته‌ای در دولت برای رسیدگی به این مسئله گفت: قوانین ما، قوانین محکم و شفافی نیست. مثلا در مجلس در همین انتخاب اعضای کمیسیون مجلس عده‌ای با باندبازی و با استفاده از عدم شفافیت قوانین داخل مجلس، موفق به حضور در کمیسیون‌های مرتبط و تخصصی خود نشدند. آقای لاریجانی هم دفاع و رسیدگی نکرد و جواب منطقی هم نداد و به خاطر سلایق متفاوت به ما اجازه داده نشد که وارد کمیسیون‌های تخصصی شویم و در نهایت افرادی وارد این کمیسیون‌ها شدند که هیچ تخصصی در آن حوزه ندارند.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: در چنین شرایطی از دولت انتظار می‌رود که با این همه قوانین و مقررات غیرشفاف همه مسائل را کنترل کند. وقتی مجلسِ قانونگذار خود از عدم شفافیت رنج می‌برد، از دولت چه انتظاری می‌رود؟ البته دولت در این خصوص هم شانه خالی نکرد و درست به اصل موضوع اشاره کرد و دولت پاسخگویی بود و در حقیقت از این بیشتر هم نمی‌تواند کاری کند چراکه در نهایت قوانین باید شفاف باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه عده‌ای از این جریان به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستند، گفت: رسانه‌ها کار درستی کردند که فیش‌ها را افشا کردند، اما اینکه رسانه‌ها را ابراز مقاصد سیاسی و غیر ملی عده‌ای شوند جای بحث دارند. دولت تدبیر و امید در دل مردم امید را زنده نگه داشته اما عده‌ای این امید را نشانه گرفته‌اند. همه موافقیم که مدیرانی که این کار را کرده‌اند قطعا باید تنبیه شود اما باید به این مسئله به صورت اساسی‌تر رسیدگی شود.

حسنی در پایان گفت: همه در کنار دولت تدبیرو امید دست در دست هم می‌دهیم و امیدوارم بتوانیم امید را در دل مردم زنده نگه داریم.

کد خبر : ۳۸۸۴۷۸