خبرگزاری کار ایران

دستور کار جلسات علنی مجلس؛

انتخاب سه نفر از اعضای حقوقدان شورای نگهبان در پارلمان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به صورت علنی تشکیل جلسه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، باتوجه به عدم برگزاری نشست علنی روز یکشنبه، بنابر اعلام هیات‌رئیسه مجلس، نمایندگان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به‌صورت علنی تشکیل جلسه خواهند داد.

بر این اساس، نخستین دستورکار مجلس رفع ایرادهای شورای نگهبان و لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل خواهد بود.

همچنین انتخاب سه نفر از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از میان افراد معرفی شده ازسوی قوه قضاییه از دیگر دستورکارهای مجلس شورای اسلامی در هفته جاری است.

نمایندگان همچنین در این هفته دو نفر از اعضای کمیسیون اجتماعی را به‌عنوان ناظر در شورای عالی اداری، دو نفر از اعضای این کمیسیون را به‌عنوان عضو شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز دو نفر از اعضای این کمیسیون را به‌عنوان ناظر در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی انتخاب می‌کنند.

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه و محاسبات به‌عنوان ناظر در شورای حقوق و دستمزد نیز از دیگر دستورکارهای دو نشست علنی هفته جاری مجلس است.

به گزارش ایلنا، پیش از این قرار بود نمایندگان از ابتدای این هفته به تعطیلات تابستانی بروند اما ارائه اصلاحیه لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور منجر به تغییر در برنامه‌ کاری مجلس و برگزاری جلسه‌های علنی مجلس در هفته جاری شد که بر این اساس، هیات‌رئیسه مجلس بنابر درخواست نمایندگان برگزاری نشست علنی روز یکشنبه این هفته را لغو کرد.

کد خبر : ۳۸۸۴۱۹