خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی خبرداد:

۲۹ و ۵ اردیبهشت ۹۶، روزهای پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۳۸۱

وزیر کشور روزهای پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز -دوشنبه- پس از نشست هم اندیشی توسعه روستا‌ها در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: دو تاریخ پیشنهادی وزارت کشور به شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، ۲۹ و ۵ اردیبهشت است. 

وی با بیان اینکه آمادگی برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیکی در سال ۱۳۹۶ را از هم اکنون به شورای نگهبان اعلام کرده‌ایم، افزود: ما از الان این موضوع را به شورای نگهبان اعلام کرده‌ایم تا بعد نگویند وقت نبود. 

وزیر کشور گفت: آمادگی هر نظارتی را در هر امری چه سخت افزاری، چه نرم افزاری و چه اجرای نیروی انسانی در خصوص انتخابات تمام الکترونیکی داریم. 

رحمانی فضلی افزود: آمادگی داریم انتخابات سال ۹۶ را به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم و تا کنون نیز مذاکرات با شورای نگهبان داشتیم و آن‌ها نیز استقبال کردند که امیدواریم در عمل نیز به تفاهم نهایی برسیم و تضمین‌های مناسب را در بعد فنی، اجرایی و حقوقی بگیریم و کار را اجرایی کنیم. 

وزیر کشور گفت: چون خرداد سال آینده ماه مبارک رمضان است و بنا بر پیش بینی، دو تاریخ را برای برگزاری انتخابات (ریاست جمهوری) به شورای نگهبان پیشنهاد دادیم. 

رحمانی فضلی افزود: یکی، تاریخ ۲۹ اردیبهشت است و اگر به دور دوم برسد، پنجم اردیبهشت را پیشنهاد داده‌ایم و برای ما اجرا در این تاریخ مdسر است. 

وی ادامه داد: چون دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و نیز انتخابات می‌اندوره‌ای مجلس را داریم باید زود تعیین تکلیف شود تا ما کار را انجام دهیم. 

وزیر کشور گفت: نمی‌توانیم بعد از ماه مبارک رمضان انتخابات را اجرا کنیم چرا که محدودیت چهار سال تمام ریاست جمهوری را داریم که در اجرا با مشکل مواجه می‌شویم. 

رحمانی فضلی افزود: مذاکرات اولیه با شورای نگهبان انجام شده است و در نخستین جلسه شورا بعد از ماه مبارک رمضان، اولین دستور کار، این موضوع خواهد بود و هر تصمیمی باشد ما عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز