خبرگزاری کار ایران

رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

آرامش و انسجام ملی نقطه کلیدی در انتخابات سال آینده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه برخی نمی‌خواهند آرامش را در جمهوری اسلامی ایران ببینند و این مردم هستند که باید با حضور در صحنه مانع از مخدوش شدن آرامش حاکم بر جامعه شوند.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا،‌ با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس نشان همدلی و همبستگی ملت ایران با مردم فلسطین است و این درحالی است که صلح‌طلبی یک ویژگی هویتی ملت ایران است که صرفاً به دولت فعلی مربوط نیست.

او با تاکید بر وجه صلح‌طلبی ملت و دولت ایران، یادآور شد: ایران در طول تاریخ هیچگاه به هیچ کشوری حمله نکرده است و مهمترین اقدام‌های ایران در حوزه نظامی، اقدام‌های دفاعی بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدام‌هایی که باید برای القای این ویژگی صلح‌طلبانه انجام شود، گفت: حضور پررنگ‌تر در کنفرانس‌های بین‌المللی صلح و مجامع بین‌المللی از مهمترین اقدام‌هایی است که باید در عرصه دیپلماسی بین‌المللی انجام دهیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم خاطرنشان کرد: بی‌شک عملکرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران می‌تواند دیدی روشن‌تر و بازتر به مردم جهان داده و فضای ایران‌هراسی در جهان را از بین ببرد.

عضو فراکسیون امید با تاکید بر اهمیت حضور پرشور و همدلانه مردم در عرصه‌های مشارکت عمومی ازجمله انتخابات و با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اعلام کرد: متاسفانه برخی نمی‌خواهند آرامش را در جمهوری اسلامی ایران ببینند و این مردم هستند که باید با حضور در صحنه مانع از مخدوش شدن آرامش حاکم بر جامعه شوند.

او ادامه داد: راهپیمایی‌های روز جهانی قدس، سالروز پیروزی انقلاب و دیگر راهپیمایی‌ها و همایش‌های عمومی نشان از عزم ملی مردم دارد. مردم به این آرامش رای داده‌اند به دنبال حفظ آن هستند.

رحیمی در پایان تصریح کرد: بی‌شک این آرامش و انسجام ملی در انتخابات آینده هم در مشارکت عمومی مردم و هم در برگزیدن منتخب نهایی نقطه کلیدی خواهد بود.

کد خبر : ۳۸۶۰۸۳