خبرگزاری کار ایران

شمخانی در جمع خبرنگاران:

دستورات لازم برای بررسی ترور بیولوژیک مرحوم دادمان صادر شده است/ تاکنون۴ جلسه هیات عالی نظارت بر برجام تشکیل شده است

دبیرشورای عالی امنیت ملی از برگزاری ۴جلسه هیات عالی نظارت بر برجام خبرداد و گفت: بررسی تفسیرهای غلط از برجام در دستور کار جلسه بعدی هیات عالی نظارت بر برجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر دریابان علی شمخانی در حاسیه مراسم ختم مرحوم علی دادمان در مسجد الرسول سعادت آباد گفت: در پاسخ به این سوال که آیا درست است که مرحوم دادمان ترور بیولوژیک شده است گفت: این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه من از روز گذشته دستور بررسی این موضوع را ابلاغ کرده‌ام تا ابعاد آن بررسی شود اظهارداشت: این مساله در خصوص افراد دیگر هم مطرح شده است با این حال این مساله در دبیرخانه شورا بررسی خواهد شد و از دیروز این مساله کلید خورده است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای پیشگیری از انجام این نوع ترور‌ها صورت خواهد گرفت تصریح کرد: اگر این مساله مورد اثبات قرار گیرد، ابتدا باید مشخص شود که عامل این مساله چه دولتی است چون ابعاد حقوقی فراوانی دارد که باید دنبال شود. 

شمخانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در سفر اخیرشان به مسکو چه مسایلی مورد رایزنی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در این سفر در خصوص مسایل سیاسی و امنیتی سوریه با روس‌ها بررسی‌هایی را انجام دادیم. 

وی با بیان اینکه این سفر در ادامه سفر چندی پیش وزیر دفاع روسیه به تهران بود، ابراز داشت: در سفر پیشین آقای شویگو به تهران اجلاس سه جانبه‌ای را تشکیل دادیم تا مسایل می‌دانی سیاسی و امنیتی سوریه از نزدیک مورد کنکاش قرار بگیرد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره جلسات هیات عالی نظارت بر برجام هم بیان کرد: جلسات این هیات تشکیل می‌شود. هفته گذشته جلسه این هیات برگزار شد و از زمان شکل گیری تاکنون ما ۴ جلسه داشته‌ایم. 

وی در رابطه با مسایل مورد رایزینی و بررسی در جلسات هیات عالی نظارت بر برجام هم عنوان کرد: در جلسات این شورا ما مسایل برجام تا به امروز یعنی گشایش‌ها و چالش‌ها مربوط به توافق، گشایش بانکی، سرمایه گذاری‌های خارجی، حمل ونقل و البته چالش‌های ناشی از متن برجام و تفسیرهای غلط درون و برون از برجام بررسی شده است که دومی در دستور کار بعدی این هیات است.

کد خبر : ۳۸۵۸۷۴