خبرگزاری کار ایران

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا خبر داد:

انتشار جزییات علل انحراف قایق ملوانان آمریکایی به سمت آبهای ایران

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به واشنگتن فری بیکن گفت که قرار است جزئیات بیش‌تر این ماجرا روز پنج‌شنبه، منتشر شود. این یافته‌های جدید می‌تواند حقیقت را درباره چگونگی انحراف این تفنگداران از مسیر تعیین شده‌شان در منطقه و سپس بازداشت‌شان توسط نیروهای ایرانی مشخص کند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن فری‌بیکن، نیروی دریایی آمریکا قرار است به زودی نتایج تحقیقات خود درباره بازداشت ۱۰ ملوان را که در ماه ژانویه توسط نیروهای ایران در آب‌های خلیج فارس بازداشت شدند، منتشر کند.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به واشنگتن فری بیکن گفت که قرار است جزئیات بیشتر این ماجرا روز پنج‌شنبه، پنج ماه پس از وقوع این ماجرا منتشر شود. این یافته‌های جدید می‌تواند حقیقت را درباره چگونگی انحراف این تفنگداران از مسیر تعیین شده‌شان در منطقه و سپس بازداشتشان توسط نیروهای ایرانی مشخص کند. در این گزارش هم‌چنین جزئیاتی دیگر درباره نحوه برخورد با ملوانان آمریکایی در ایران منتشر می‌شود.

انتشار جزئیات جدید ممکن است موجب اخراج یا مجازات تعداد دیگری از کارکنان نیروی دریایی آمریکا که در این ماجرا درگیر بوده‌اند، شود. نیروی دریایی تاکنون دو فرمانده را در رابطه با این ماجرا اخراج کرده است که آخرین نفر آن‌ها به هفته گذشته مربوط می‌شد.

دولت اوباما حادثه ۱۲ ژانویه را به عنوان یک پیروزی در عرصه دیپلماسی و شاهدی بر روابط بهتر با ایران معرفی کرده بود.

ستاد مشترک ارتش آمریکا، چند روز پس از این ماجرا گزارش اولیه خود را منتشر و اعلام کرد، تفنگداران نیروی دریایی در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ در مسیر خود بین بحرین و کویت قرار داشتند که به دلیل نقص فنی یکی از قایق‌هایشان از مسیر خود منحرف می‌شود. آن‌ها سپس پس از ورود به آب‌های ایران بازداشت شدند.

کد خبر : ۳۸۵۵۸۳