خبرگزاری کار ایران

در نشست دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد مطرح شد؛

برگزاری هفدهمین نشست سران عدم تعهد، نیمه دوم شهریور در ونزوئلا

دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد دوشنبه نشست ماهانه خود را به ریاست سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، در این نشست، غلامعلی خوشرو نخست گزارشی از فعالیت‌های خود طی یک ماه گذشته از جمله انعکاس مواضع جنبش در نشست‌های مختلف بین‌المللی و نیز نشست‌های برگزار شده توسط هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل برای تهیه مقدمات برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد در ونزوئلا در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری ارائه کرد.

در نشست ماهانه جنبش، همچنین هماهنگ‌کننده‌های گروه‌های کاری شامل گروه‌های کاری احیاء مجمع عمومی، گروه کاری حفظ صلح، فراکسیون جنبش در شورای امنیت و نیز فراکسیون جنبش در کمیسیون تحکیم صلح گزارش فعالیت‌های خود طی ماه ژوئن را ارائه کردند.

سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد نیز در این نشست طی گزارشی، اعضای جنبش را از آخرین تحولات مسئله فلسطین آگاه کرد.

در بخش دیگری از این نشست، «ادریسوف» وزیر امور خارجه قزاقستان طی سخنانی، توضیحاتی در باره ابتکارات کشورش در زمینه جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای و نیز مبارزه با تروریسم ارائه کرد.

در همین رابطه تعدادی از اعضای جنبش عدم تعهد نظرات و ملاحظات خود را در مورد ابتکارات قزاقستان و سخنان وزیر امور خارجه این کشور بیان کردند.

در خاتمه این نشست ماهانه، نماینده ونزوئلا نیز گزارشی در مورد تلاش‌های آن کشور برای برگزاری نشست وزرا و (هفدهمین نشست) سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ارائه کرد.

این نشست قرار است از ۲۳ تا ۲۸ شهریور در جزیره مارگاریتا در کشور ونزوئلا برگزار شود.

جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه ۱۳۹۱ میزبان شانزدهمین نشست سران عدم تعهد در تهران بود و ایران برای سه سال عهده‌دار ریاست این سازمان شد.

در حال حاضر ریاست این جنبش بر عهده ایران است و رئیس بعدی جنبش عدم تعهد ونزوئلاست که قرار بود سال گذشته ریاست این سازمان را عهده‌دار شود که به دلیل تحولات داخلی این کشور این روند به تاخیر افتاد. رئیس قبلی این سازمان نیز بر عهده مصر بود.

کد خبر : ۳۸۴۹۵۳