خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آنکارا مطرح کرد:

تلاش افراط‌گرایان وابسته به صهیونیست‌ها برای تفرقه‌افکنی بین مسلمانان

جوانان انجمن آناتولی شهر آنکارای ترکیه با برگزاری مراسم ویژه قدس با تاکید بر آزادی قدس شریف سرزمین‌های فلسطینی و بازگشت آورگان فلسطین به موطن، به استقبال روز قدس رفتند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور و سخنرانی میهمانان ویژه، برگزاری نمایشگاه عکس و برنامه‌های متنوع در شهر آنکارا برگزار شد، محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران، اغوزهان اصیل ترک، رئیس شورای مشورتی حزب سعادت، صالح طوران رئیس انجمن جوانان آناتولی، زکریا نجیب، اسیر آزاد شده فلسطینی که ۲۲ سال در زندان‌های اسرائیل در اسارت به سر برده و جمعی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی ترکیه و نیز گروه‌های مختلف سنی جوان در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم صالح توران، رئیس انجمن جوانان آناتولی با قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: قدس قبله‌گاه اول مسلمانان، مردم مسلمان فلسطین و جهان اسلام سال‌هاست که با ظلم، جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها مواجه هستند.

وی افزود: وظیفه همه ما مسلمانان این است که با اتحاد و همبستگی از ملت مظلوم فلسطین، مسجدالاقصی و آزادی سرزمین‌های اشغالی از چنگال صهیونیست‌ها حمایت کنند.

در ادامه این مراسم ابراهیم طاهریان، سفیر جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت روز قدس گفت: حضرت امام خمینی (ره) این روز را با هدف ایجاد اتحاد میان جوامع اسلامی و زنده نگاه داشتن مصائب ملت تحت ستم فلسطین، روز قدس نامگذاری کردند. دوستان با وفای ایشان هم همواره در اقصی نقاط جهان و از جمله در ترکیه، هوشیارانه راه و آرمان‌های بلند آن امام راحل را دنبال می‌کنند.

سفیر ایران با بیان ابعاد مختلف ظلم اشغالگران صهیونیست علیه ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین و با اشاره به این که مسلمانان امروز شرایط سخت و دشواری را سپری می‌کنند، تصریح کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نجات قدس شریف و رها کردن جهان اسلام از شر افراطیون و صهیونیسم با اتحاد و همبستگی میان امت مسلمان و جوامع اسلامی قابل حصول است.

او سیاست ایجاد تفرقه و شکاف میان اعضای جامعه اسلامی و کشورهای مسلمان را بخشی از سیاست، اهداف و منافع صهیونیست‌ها برشمرد و افزود: متاسفانه در شرایط خطیر کنونی در جهان اسلام و منطقه شاهد این هستیم که برخی گروه‌های افراطگرا و وابسته به صهیونیست‌ها در تلاشند با توسعه خشونت و تفرقه میان مسلمانان به اسلام، جوامع اسلامی و کشورهای منطقه آسیب وارد کنند.

اغوزهان اصیل ترک، رئیس شورای مشورتی حزب سعادت نیز با تاکید بر اهمیت روز قدس  و یادآوری جنایات و اشغالگری مستمر صهیونیست‌ها گفت: نجات قدس، حل مشکل فلسطین و رفع مصائبی که در برابر جهان اسلام و مسلمانان قرار گرفته، یقینا با  اطاعت و پیروی از دستورات الهی و برقراری اتحاد و همدلی میان امت اسلام امکان‌پذیر خواهد بود.

او جوانان فلسطینی را که برای دفاع از فلسطین و آرمان‌های مقدس اسلام در مقابل جلادان تا دندان مسلح و دارای تسلیحات پیشرفته رژیم صهیونیستی از سنگ استفاده می‌کنند، به پرنده‌های ابابیل تشبیح کرد و گفت: این جوانان با دست خالی، نثار خون و جان خود قطعا در جبهه مبارزه حق علیه باطل و در نبرد مقدس ضدصهیونیستی برای آزادی سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف، پیروز خواهند شد.

در این مراسم دیگر مدعوین هم سخنانی در جهت حمایت از ملت فلسطین و آزادی قدس بیان کردند. همچنین اشعار و سرودهایی هم با موضوع فلسطین توسط شعرای حاضر خوانده شد. در بخش دیگر این مراسم ارائه مصور سیر تاریخی اشغال و مبارزه ملت فلسطین با رژیم اشغالگر قدس با استفاده از هنر نقاشی شن و ماسه روی شیشه به تصویر کشیده شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

مراسم استقبال از روز قدس با پخش صحنه‌هایی از مبارزه، تلاش و سخنرانی‌های ضدصهیونیستی مرحوم اربکان در حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف خاتمه یافت.

نمایشگاه عکس قدس با ارائه تاریخ مصور اشغالگری و جنایت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی نیز در این مراسم از سوی جوانان آناتولی افتتاح شد. همزمان با این مراسم انجمن جوانان آناتولی، با حضور گسترده در شبکه اجتماعی هشتکی را برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین ایجاد کردند. این هشتک از سوی مردم ترکیه به طور وسیع مورد استقبال قرار گرفته است.

کد خبر : ۳۸۴۷۹۱