خبرگزاری کار ایران

کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

منتظر تبدیل قرار بازداشت موقت بابک زنجانی به قرار وثیقه هستیم

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت:‌ چند روز قبل وکیل مدافع شرکت اچ کی اعلام کرد فقط در مرحله دادسرا می‌توان وثیقه گذاشت نه در مرحله دادگاه که این صحبت به لحاظ حقوقی غیرموجه بود و من هم پاسخ لازم را دادم.

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی عنوان کرد: منتظریم قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه تبدیل شود و میزان آن هم مشخص شود تا عملا بتوانیم برای تودیع وثیقه اقدام کنیم.

این وکیل دادگستری افزود: شرکای خارجی آقای زنجانی هم اعلام آمادگی کرده‌اند که میزان وثیقه را به صورت ریالی تودیع کنند.

وکیل مدافع بابک زنجانی در مورد وضعیت پرونده در مرحله تجدیدنظر گفت: از دیوان هم بی‌خبریم و منتظریم اعلام نظر کند ولی با توجه به حجم سنگین پرونده به نظر می‌رسد اگر با تامل و دقت لازم بررسی شود، چند ماهی باید این مرحله زمان‌بر باشد باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

او ادامه داد: هنوز به ما مطلبی در مورد تبدیل قرار بازداشت موقت نگفتند و تنها همین بحث‌های رسانه‌ای مطرح است قاعدتا و طبق اصول ۹ دی ماه سال گذشته دادگاه باید قرار بازداشت موقت را تبدیل می‌کرد و مبلغ وثیقه را هم مشخص می‌کرد الان ۹ تیرماه در واقع شش ماه است که قرار تبدیل نشده است.

کوهپایه‌زاده با تاکید بر اینکه دادگاه مکلف است قرار را تبدیل کند و مبلغ وثیقه را اعلام کند ولو اینکه مبلغ وثیقه آماده هم نباشد، خاطرنشان کرد: اگر متهم قادر به تودیع وثیقه نباشد همچنان در بازداشت می‌ماند اما این تکلیف قانونی قضات رسیدگی کننده را ساقط نمی‌کند.

این وکیل دادگستری گفت: ‌ چند روز قبل وکیل مدافع شرکت اچ‌کی اعلام کرد فقط در مرحله دادسرا می‌توان وثیقه گذاشت نه در مرحله دادگاه که این صحبت به لحاظ حقوقی غیرموجه بود و من هم پاسخ لازم را دادم.

کد خبر : ۳۸۳۷۷۲