خبرگزاری کار ایران

مدیر امور استان‌های ستاد دیه کشور اعلام کرد؛

۷۰ زندانی زن ابتدای سال جاری آزاد شدند

مدیر امور استان‌های ستاد دیه کشور گفت: ۷۰ نفر از جمعیت ۲ هزار و ۱۴۳ نفری زندانیان غیرعمد آزاد شده در سه ماهه سال‌ جاری را زندانیان زن شامل می‌شوند.

به گزارش ایلنا، عباس کشانی در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان زنجان اظهار کرد: در سال گذشته ستاد دیه در سطح کشور ۸ هزار و ۵۶۵ محکوم واجد شرایط را از بند رهایی بخشید که از این تعداد ۲۷۸ نفر را مددجویان نسوان تشکیل می‌دادند.

وی در این آیین سنتی با اشاره به سابقه تاسیس ستاد دیه یادآور شد: این مجموعه حمایتی از محل کمک‌های مردمی تا به امروز توفیق داشته قریب به ۹۶ هزار زندانی را از بند حبس رهایی بخشیده و ضمن احیای کیان بسیاری از خانواده‌ها بار سنگینی را از دوش سازمان زندان‌ها بردارد.

وی با اشاره به عملکرد ستاد دیه شعبه استان زنجان گفت: این نمایندگی از بدو تاسیس خود در سال ۸۰ دستگیر بسیاری از افرادی بوده است که از بی‌یاوری در گوشه حبس به سر می‌بردند چنانچه در سال گذشته نیز قریب به ۲۰۰ محکوم از طریق تسهیلات همین مجموعه مردمی از بند زندان استخلاص پیدا کردند.

وی افزود: ویژگی بارز ستاد دیه شعبه استان زنجان میزان گذشت‌هایی است که کمیته صلح و سازش این مجموعه از طرف شاکیان و طلبکاران اخذ می‌کند که این مطلوب به کارکرد یک گروه تحقیق خوب در این شعبه بازمی‌گردد.

مدیر امور استان‌های ستاد دیه کشور با بیان اینکه ۴۰ درصد کل بدهی‌ زندانیان در سال ۹۴ از سوی اولیاءدم و شکات گذشت رضایتمندانه شده است، افزود: طبق آمار ارایه شده خانواده‌هایی وجود دارند که بدون دریافت هیچ وجهی در حق محکومان مالی گذشت کرده‌اند که حقیقتا ارزش این اقدام خداپسندانه از سوی این طلبکاران عیاری از کمک‌های نیکوکاران نداشته باشد هم‌سنگ و هم‌رتبه عمل آن‌ها به شمار می‌آید.

کشانی با اشاره به جمعیت ۲۰۶ نفری زندانیان جرایم غیرعمد این استان گفت: دیات در زنجان زندانیان کمی به خود اختصاص داده و در مقابل محکومیت‌های مالی بیشترین محبوسان را روانه حبس کرده است که نگرانی‌ها در بحث بدهی‌های مهریه و نفقه نیز بیش از سایر محکومیت‌ها است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲ نفر زن و ۲۰۴ نفر مرد هستند، یادآور شد: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزبان بیش از ۲۶۴ جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان هستیم که هرچند استان زنجان در آمار کمی همایش‌های زیادی را طراحی نکرده، اما امید است با نگاه کیفی و معنوی از محل این مراسم زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان حال حاضر ندامتگاه‌های این استان فراهم شود.

کد خبر : ۳۸۳۳۴۹