خبرگزاری کار ایران

بروجردی در نشست خبری مطرح کرد؛

تشریح اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم/ منافع هسته‌ای را حفظ می‌کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در یک نشست خبری درحاشیه جلسه علنی امروز مجلس، اولویت‌های این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آغاز کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم اولویت ها و سیاست‌های این کمیسیون تدوین شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین اولویت کشور حفظ امنیت پایدار و کمک به ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی است. وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب و ناجا کارنامه موفقی را ظرف سال‌های اخیر به ملت ایران عرضه کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
پدیده شوم تکفیری دست‌پرونده آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است

بروجردی با اشاره به پدیده شوم تکفیری‌ها اظهار داشت: این پدیده به عنوان تروریست‌های دست پرورده آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با هدف بدنامی برای اسلام و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان که مورد حمایت آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آن‌ها هستند علی‌رغم همه حمایت‌های صورت گرفته توسط این کشورها امروز خوشبختانه اراده دولت و نیروهای مسلح و نیروهای مردمی دو کشور عراق و سوریه عملا آغاز افول نیروهای تکفیری را رقم زده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موفقیت دولت‌های عراق و سوریه را به مردم این کشور تبریک گفت و انسداد مرزها با هدف مقابله با اشرار و تروریست‌ها را محور مهم اقدامات حفظ امنیت پایدار دانست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم گفت: مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق کالا که امنیت اقتصادی و عمومی کشور را مورد تهدید قرار داده است باید با جدیت و قاطعیت ادامه یابد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از این مبارزه با جدیت حمایت خواهد کرد.
 
حفظ منافع هسته‌ای، اولویت کمیسیون امنیت است

بروجردی به اولویت دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اشاره کرد و ادامه داد: حفظ منافع ملی در عرصه هسته‌ای از دیگر اولویت‌های این کمیسیون در مجلس است و توجه به رفع تحریم‌ها و رصد تحولات اجرای برجام در مرحله پسابرجام در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و با توجه به مصوبه قانونی مجلس در خصوص برجام با دقت و حساسیت مورد توجه کمیسیون خواهد بود و هر 6 ماه یکبار گزارشی به نمایندگان و مردم ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: در بند سوم قانون مصوبه مجلس در خصوص برجام الزام دولت بر اقدام متقابل در صورت عدم اجرای برجام توسط طرف‌های مقابل در جهت توقف همکاری‌های داوطلبانه و توسعه سریع برنامه صلح آمیز هسته‌ای به گونه‌ای که ظرف 2 سال ظرفیت غنی‌سازی در جمهوری اسلامی ایران به 190 هزار سو افزایش یابد با جدیت دنبال می‌شود که همان آتش زدنی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند.

کمیسیون امنیت به مسائل سیاست خارجی براساس رهنمودهای رهبری می‌پردازد

بروجردی در ادامه اولویت سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد: پرداختن به مسائل سیاست خارجی براساس سیاست‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، سومین اولویت ما خواهد بود، حمایت همه جانبه از مقاومت و مردم مظلوم فلسطین تا آزاد سازی همه سرزمین‌های اشغالی که روز جهانی قدس فرصت مناسبی برای عرض اندام امت اسلامی در جهت تحقق این هدف مقدس است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حمایت از حزب الله لبنان، جهاد اسلامی و همه نیروهای مقاومت، همچنین حمایت از مردم مظلوم یمن، بحرین، سوریه و عراق و مقابله جدی با نیروهای تکفیری و تروریستی منطقه در کنار برنامه‌های گسترش هرچه بیشتر روابط با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان مورد توجه خاص کمیسیون امنیت در بخش سیاست خارجی است.

تقویت دیپلماسی پارلمانی از اهداف کمیسیون امنیت ملی است

او ادامه داد: تقویت دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی از فرازهای دیگر اولویت سوم کمیسیون امنیت است.

بروجردی تقویت بنیه دفاعی و به ویژه موشکی را اولویت چهارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تعریف کرد و گفت: سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران بازدارنده است و متوجه هیچ کشوری نیست. ما کشوری هستیم که 8 سال درگیر جنگ بی‌رحمانه و تحمیلی بوده‌ایم که به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد یکبار دیگر چنین توطئه‌ای علیه کشور و  ملتمان شکل بگیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد: لازمه چنین امری دفاع از تقویت روزمره بنیه دفاعی و بالا بردن توان قدرت موشکی به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده است. در کمیسیون امنیت قویا از این سیاست حمایت خواهیم کرد.

جنایت بحرین نماد بارز نقض حقوق بشر است

او با اشاره به جنایت بحرین در به شهادت رساندن صدها زن، مرد و کودک اظهار داشت: چنین اقداماتی نماد بارز نقض حقوق بشر در این کشور است، تصمیم اخیر دولت بحرین در لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم برخلاف همه موازین بین‌المللی و به ویژه دو میثاق حقوقی، سیاسی و مدنی و حقوق اجتماعی، فرهنگی مصوب سال 1966 سازمان ملل است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: بحرین نیز این دو میثاق را تصویب کرده است که براساس آن هیچ کشوری حق ندارد تابعیت اتباع خود را حتی اگر افراد جنایتکاری باشند را لغو کند چه برسد به اینکه شخصیت برجسته و عالم بزرگی مانند حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم.

بروجردی تاکید کرد: این اقدام خلاف موازین حقوقی و بین‌المللی است و بدون شک آثار منفی این اقدام علیه امنیت کشور بحرین خود را نشان خواهد داد. انتظار می‌رود که دبیرکل سازمان ملل که وظیفه دفاع از مصوبات این سازمان را دارد نسبت به اقدام بحرین اقدام قاطع کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم در پایان بمباران وحشیانه یک سال اخیر در کشور یمن را به عنوان نقض حقوق بشر عنوان کرد و گفت: انتظار داریم آمران این جنایت در دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند

کد خبر : ۳۸۳۰۱۹