خبرگزاری کار ایران

حبیبی با اشاره به حقوق‌های کلان:

معنا ندارد رویه دولت گذشته پس از ۳ سال ادامه یابد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی گفت: در حالی که بیکاری و فقر و تعطیلی بنگاه‌های تولیدی پیکره اقتصاد کشور را رنج می‌دهد، دولت درباره حقوق‌های نجومی به مردم توضیح دهد.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آزاد شدن فلوجه در عراق توسط رزمندگان اسلام، گفت: داعش در عراق در حال فروپاشی است.

او که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: تحولات عراق را زیر نظر داریم. رصد این تحولات برای امنیت ملی ما و منطقه ما حیاتی است.

حبیبی تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی آمریکا و انگلیس و آل سعود دست حمایت خود را از تروریست‌ها در منطقه بردارند مسئله تروریسم در عراق و سوریه بسرعت حل می‌شود.

او با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت: آمریکا و هم‌پیمانانش با اصرار بر برکناری اسد می‌خواهند پایگاه تروریست‌ها را در سوریه تقویت کنند. رژیم صهیونیستی آشوب در سوریه را برای امنیت خود حیاتی می‌داند، لذا جنایت‌هایی که در سوریه رخ می‌دهد، با کمک رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

او آزادی فلوجه را به مردم عراق تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد بزودی مردم عراق از شر جنایتکاران داعش آسوده ‌شوند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اعلام انحلال جمعیت‌الوفاق و دو تشکل دیگر سیاسی در بحرین توسط آل خلیفه بیان داشت: مردم بحرین این روز‌ها روزگار بدی را پشت سر می‌گذارند. انحلال گروه‌های اسلامی و شیعی در این کشور مصداق نقض آزادی بیان و آزادی‌های سیاسی است. رژیم آل خلیفه فکر می‌کند جلوگیری از بیان حقایق توسط گروه‌های اسلامی می‌تواند جلوی اعتراض‌های مردمی را بگیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسایل داخلی و موضوع حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی را تبعیض و بی‌عدالتی توصیف کرد و گفت: دولت برای حقوق‌های نجومی به مدیران خود در حالی که بیکاری و فقر و تعطیلی بنگاه‌های تولیدی پیکره اقتصاد کشور را رنج می‌دهد برای مردم توضیح دهد.

حبیبی با اشاره به مصاحبه دادستان دیوان محاسبات که پرداخت‌های نجومی حقوق به برخی از مدیران دولتی از سال ۹۳ شروع شده، گفت: نباید مسئولان دولتی فرافکنی کنند و همه چیز را به دولت قبلی نسبت دهند. برفرض هم این نظر درست باشد، دولت فعلی ۳ سال است سر کار است معنا ندارد رویه دولت گذشته را ادامه دهد. ۳ سال برای اصلاح پرداخت‌ها زمان کمی نیست.

او با اشاره به حقوق و دستمزد و پاداش ۵۷ میلیون تومانی رئیس صندوق توسعه ملی تصریح کرد: مگر صندوق توسعه ملی به جز دریافت و پرداخت‌های قانونی چه کار ویژه‌ای انجام می‌دهد که مدیر اصلاح‌طلب آن باید نزدیک به ۶۰ میلیون تومان در ماه حقوق بگیرد.

وی با اشاره به دستور پیگیری موضوع حقوقهای نجومی از سوی رئیس جمهور به جهانگیری گفت: امیدواریم این پیگیری‌ها به نفع مردم و نظام نتیجه‌بخش باشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نشست سران قوا در هفته گذشته اظهارداشت: این اولین نشست سران قوا در سال ۹۵ است. سال ۹۵ سال اقدام و عمل است. مردم می‌خواستند ببینند خروجی این نشست برای اقدام و عمل در مورد اقتصاد مقاومتی چیست؟ اینکه در پایان نشست به رسانه‌ها نصیحت شود که امید را ترویج کنند به نظر می‌رسد جای نصیحت به رسانه‌ها نشست سران قوا نیست. امید وقتی ترویج می‌شود که مردم شاهد کارآمدی دولت باشند. ببینند مشکلات آن‌ها به ویژه مشکلات معیشتی آن‌ها در حال حل شدن است. امید وقتی شروع می‌شود مردم ببینند تبعیض و بی‌عدالتی در رفتار دولت دیده نمی‌شود. پرداخت حقوقهای نجومی را مردم تبعیض و بی‌عدالتی می‌دانند امید وقتی تبلیغ و ترویج می‌شوند که مردم ببینند بنگاه‌های تعطیل شده بازگشایی شده و جوانان بیکار در آن مشغول کار شده‌اند. البته شاید در جلسه مزبور موضوعات مهمی هم مطرح شده باشد که ما از آن بی‌خبریم.

حبیبی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام گفت: موضوع بدعهدی آمریکا و موضع صریح رهبری در مورد اینکه اگر آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم موجی از نشاط انقلابی و امیدواری در جامعه ما پدید آورد و تکبیر حضار در این نشست در حقیقت تکبیر ملت هم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به واکنش کاخ سفید در این باره که گفته شد رؤسای جمهور بعد برجام را پاره نمی‌کنند، گفت: حرف در حدی ابلهانه بود که عقب‌نشینی آمریکایی‌ها قابل پیش‌بینی بود. البته باید گفت دولت فعلی آمریکا نیز تا کنون در رابطه با نظام من جمله موضوع برجام بدعهدی‌های فراوانی داشته است. اگر این موضع ادامه داشته باشد طبیعی است ملت ما برجام را آتش خواهد زد.

حبیبی با تکریم و تعظیم یاد شهید چمران در پایان سخنان خود چمران را یک مبارز واقعی دانست و گفت: چمران الگوی یک مسلمان متدین مبارز، مطیع رهبری و بصیر در وادی سیاست‌ورزی است. خدایش بیامرزد راه او پررهرو باشد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان میلاد سعادت اثر حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) را تبریک گفت و ادامه داد: چند روز پیش ملاقات بسیار خوبی با چند نفر از شخصیتهای حوزوی و مراجع عظام داشتیم که گزارش خبری آن قبلاً ارائه گردید.

کد خبر : ۳۸۲۴۷۰