خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

گفتار و رفتار مردم ایران باید برای مردم جهان الگو باشد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه دامن زدن به اختلافات تاریخی و تفاوت‌های مذهبی در بین مسلمانان به تحریک دشمنان اسلام خونین شده که امروز اوضاع افغانستان، عراق، سوریه، یمن، بحرین، لبنان، لیبی و حتی مصر مصداق این حالت هستند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افطاری دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان، در دیدار رئیس، معاونین، مدیران و کارکنان مرکز تحقیقات استراتژیک، دبیر، معاونین و کارکنان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیران و کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین جمعی از مدیران و کارکنان بنیاد بیماری‌های خاص، با بیان این جمله که «در همه ادیان روزه وجود داشته است»، به تشریح ویژگی‌های روزه در دین اسلام پرداخت و گفت: فضایل بسیاری برای ماه رمضان ذکر شده که حیف است انسان از این فرصت آسمانی استفاده مناسب نکند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز تأسف شدید از اختلافاتی که جهان اسلام را فرا گرفته، گفت: متأسفانه دامن زدن به اختلافات تاریخی و تفاوت‌های مذهبی در بین مسلمانان به تحریک دشمنان اسلام خونین شده که امروز اوضاع افغانستان، عراق، سوریه، یمن، بحرین، لبنان، لیبی و حتی مصر مصداق این حالت هستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز خرسندی از پیش‌روی‌های اخیر ارتش و مردم عراق برای نجات مردم شهرهای فلوجه و موصل از دست تروریست‌های داعش، گفت: خطرناک‌تر از اجتماع آنان در نقاطی از جهان، ترورهای غیرمتمرکز است، چون این جماعت نشان داده‌اند که به هیچ یک از اصول اسلامی و انسانی پایبند نیستند.

وی افزود: البته یک امر مسلم است که جریان تروریسم نمی‌تواند در دنیا یک تشکیلات حکومتی داشته باشد، چون مردم اقصی نقاط جهان تحمل نمی‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تشریح چگونگی به وجود آمدن گروه‌های تروریستی و افزایش و گسترش آن‌ها، گفت: تأسف بار‌تر اینکه جنایات خود را به نام اسلام و با ادعای مسلمانی انجام می‌دهند که این باعث بدنامی برای جهان اسلامی می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به امنیت مثال زدنی ایران در منطقه بحران زدهٔ موجود، گفت: آنچه که ایران را پایدار و در مسیر حرکت به سوی پیشرفت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کرده، اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی و از همه مهم‌تر، انسجام و پایبندی مردم و حضور در صحنهٔ آنان است.

وی با بیان فضایل مکتب اهل بیت (ع) و توضیح دربارهٔ اینکه ایران رسمی‌ترین کشور شیعه در جهان است، گفت: باید گفتار و رفتار ما برای مسلمانان و مردم جهان الگو باشد که البته ظرفیت آن را نیز داریم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنانشان، با اشاره به ایام و لیالی قدر، توصیه کردند خوب است قدر این شب‌های این قدر را بدانیم و برای یک سال آینده ره توشه معنوی بیندوزیم.

در این مراسم که ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند، ابتدا نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه و سپس افطار در فضایی صمیمی صرف شد.

 

کد خبر : ۳۸۲۳۵۸