خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

اطلاعی در مورد درگیری ایران در اشنویه کردستان نداریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از مواضع خود در مورد سوریه پایین نیامده اما پذیرای همه دیدگاه‌های مطرح شده از سوی تمامی کشورهای خارجی درگیر در سوریه هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت امور خارجه آمریکا، جان کربی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به تاکید ایالات متحده بر گزینه همیشگی‌اش در ارتباط با سوریه یعنی عدم ادامه وضع موجود و دنبال کردن فرآیند‌های سیاسی، آزادی مناطق تحت محاصره و رهیافت‌های سیاسی گفت: تاکید ما بر گزینه‌های خودمان بدان معنی نیست که سایر گزینه‌ها را نادیده می‌گیریم. 

کربی افزود: جان کری به عنوان یکی از اعضای کابینه در این فرایند درگیر است و سعی می‌کند بقیه گزینه‌های موجود در سوریه را نیز مد نظر قرار دهد. 

او در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا هسته اصلی دولت با اکراه به دنبال سایر گزینه‌های مطرح شده در سوریه می‌رود و این رویکرد دولت نوعی تردید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است یا خیر، گفت: وزیر امور خارجه تمایلی به رویکردهای دیگر در خصوص سوریه ندارد اما شما می‌دانید که او تا چه حد شخصا در موضوع سوریه انرژی گذاشته و چقدر درگیر مسئله است. بنابراین اطمینان می‌دهم که در روزهای باقیمانده از این دولت، او تمام تمرکز و تلاشش را برای حل مشکل میلیون‌ها سوری خواهد کرد و از این رو پذیرای تمام گزینه‌ها و ایده‌هاست و همه آلترناتیو‌ها، رویکرد‌ها و رهیافت‌های متفاوت را دریافت می‌کند، اما باید بگویم هیچ ایده جدیدی از سوی ایالات متحده یا ورارت امور خارجه مطرح نشده است. 

خبرنگاری پس از این گفته جان کربی که وزیر امور خارجه آمریکا با تمام وزاری امور خارجه کشورهای عضو گروه حمایت از سوریه و سازمان ملل در ارتباط است و از سوی همه آن‌ها درخواست ارائه دیدگاه دارد پرسید آیا ایران هم جزو این کشورهاست؟ که جان کربی پاسخ داد: نه، اما ما قول می‌دهیم در این رابطه به ترکیه سفر کنیم.

در این نشست خبری سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاری که از میزان اطلاعات وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص درگیری ایران و پیشمرگه حزب دموکراتیک کردستان در اشنویه پرسیده بود گفت: ما هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداریم.

 

کد خبر : ۳۸۲۰۱۷