خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

از دانشجویان مقطع دکترا برای توسعه روستایی استفاده می‌کنیم

وزیر کشور با تاکید بر اینکه پیوند بین دانشگاه و عرصه اجرا باید در تمامی حوزه ها گسترش یابد، گفت: از توان دانشجویان دکترای رشته برنامه ریزی روستایی به عنوان همیاران توسعه روستایی استفاده می کنیم.

به گزارش ایلنا از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی روز پنج شنبه در " نشست همیاران توسعه روستایی با رویکرد اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی" افزود: پیرو اقداماتی که وزارت کشور در حوزه برنامه ریزی روستایی و حل مسایل و مشکلات روستا دنبال می کند، تلاش کردیم تا بتوانیم از نیروی جدید، خلاق، باانگیزه و جوان در حوزه توسعه روستایی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه با دانشگاه شهید بهشتی تفاهم نامه ای را به امضا رساندیم که در آن تفاهم نامه مقرر شد دانشجویانی که در دوره دکترای برنامه ریزی روستایی تحصیل می کنند در سه ماه تابستان که کلاس درس ندارند با وزارت کشور همکاری کنند و ما آن ها را به سطوح مختلف روستایی بفرستیم.

وزیر کشور اضافه کرد: دانشجویان دکترا که به مناطق روستایی اعزام می شوند با توجه به برخوردی که با مردم و محیط اداری و اجرایی دارند و با توجه به مباحث نظری و تئوری که در دانشگاه آموختند، باید تلاش کنند تلفیقی از تجربیات و نظریات علمی، اجرایی شود.

رحمانی فضلی یادآور شد: دانشجویان دکترای برنامه ریزی روستایی به عنوان همیاران توسعه روستایی در کنار وزارت کشور خواهند بود و بنا داریم در حوزه برنامه ریزی شهری نیز در آینده تفاهم نامه ای را داشته باشیم تا از دانشحویان دکترای برنامه ریزی شهری در سطوح شهرداری ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ترکیب تجربه و علم می تواند راهگشا باشد و از طرفی چون نیروی جوانان و باانگیزه هستند سرعت کار، خلاقیت ها و ابتکارات را افزایش می دهند.

وزیر کشور گفت: پس از پایان سه ماه تابستان یک ارزیابی از دانشجویان دکترای رشته برنامه ریزی روستایی که به مناطق روستایی اعزام شده اند، خواهیم داشت و براساس این ارزیابی ها به آنان امتیازاتی می دهیم.

رحمانی فضلی اظهارداشت: این دانشجویان به روستای نزدیک محل زندگی خودشان می روند که ما می توانیم با کمترین فاصله از خانواده با آن ها ارتباط داشته باشیم.

وی ادامه داد: بعد از سه ماه با توجه به اینکه این ها دانشجویان دکترا هستند و فرصت بیشتری دارند در صورت تمایل فرمانداری ها و بخشداری ها در طول سال نیز می توانند این همکاری را داشته باشند.

وزیر کشور گفت: بحث شناخت مسایل و مشکلات روستایی، ارایه راه حل ها برای رفع مشکلات، ارتقاء سطح علمی دانشجویان، کادرسازی و برقراری ارتباط حوزه اجرایی با دانشگاه از جمله اهداف این اقدام است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه پیوند بین دانشگاه و عرصه اجرا باید در تمامی رشته ها و حوزه ها گسترش یابد، افزود: وزارت کشور آماده است با سایر دانشگاه ها و دانشکده ها نیز چنین همکاری های مشترکی را داشته باشد.

کد خبر : ۳۸۱۵۳۱