خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ نوشت:

پایان امسال ایران به بیشترین تولید نفت خود خواهد رسید

یک تحلیل گر مسائل نفتی به بلومبرگ گفت: اختلالات جهانی از ونزوئلا تا کانادا در تولید نفت سبب خواهد شد که نفت ایران به جای کاهش قیمت ها به راحتی توسط بازار جذب شود

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، ایران به راحتی توقع جهان نسبت به عدم توانی‌اش در افزایش سریع صادرات نفت پس از لغو تحریم‌ها را در هم شکست. این کشور بدون تزریق پول نقد و کاهش موانع تجاری به بازسازی خود ادامه می‌دهد. 

بلومبرگ نوشت: زمانی که موانع صادرات نفت ایران در ژانویه بعد از توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ مرتفع شد، تحلیل گران نسبت به توانایی این کشور در بازگشت به سطح قبلی صادرات تشکیک میکردند. اما ایران تمام شکاکان را با موج ۲۵ درصدی تولید و هدف گذاری برای دستیابی به سطح چهار میلیون بشکه در روز خود همانند آنچه در ۸ سال پیش داشت به مبارزه طلبید.

آنتونیو هالف عضو ارشد مرکز سیاست های انرژی جهانی در دانشگاه کلمبیا در  همین رابطه به بلومبرگ گفت: ایران بیشتر شرکای بازار خود را با سرعت بالایش در بازیابی تولید  متعجب کرد؛  اما این کشور برای دستیابی به سطح تولید قبل از تحریم ها احتیاج به سرمایه گذاری و تکنولوژی و پیشنهادات بلند مدت تری دارد.

بازگشت ایران به بازار جهانی بعد از حدود سه سال ایزوله بودن، نیازمند بیش از ۱۰۰ میلیارد سرمایه گذاری از سوی شرکای بین المللی برای بازسازی صنایع نفتی و تبدیل شدن مجدد به دومین تولید کننده بزرگ اوپک است .  

این خبرگزاری در گزارش خود یادآور شد: هنوز کمپانی ها برای ورود مجدد به ایران نیاز به شفاف سازی بیشتر نسبت به تحریم های باقی مانده آمریکا و شرایط عقد قرارداد های جدید و مدل قرارداد با ایرانند.

مایک وایتنر رئیس تحقیقات نفت سوسیته جنرال در نیویورک در مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ گفت:  اختلالات موجود در خروجی از نیجریه تا کانادا و ونزوئلا به این معنی است که نفت مازاد ایران به جای اینکه قیمت ها را کاهش دهد به راحتی توسط بازار بلعیده خواهد شد.

او همچنین گفت: قیمت نفت خام در هفته گذشته به بیش از ۵۰ دلار برای هر بشکه رسیده است. با بازگشت ایران ، تجار از اینکه جهان تا سال ۲۰۱۷ تا چه حد به هم نزدیک میشود متعجب خواهند شد.

تحلیل گر مسائل نفتی  در پیش بینی ای به بلومبرگ گفت: در پایان امسال ایران به بیشینه تولید خود خواهد رسید.

کد خبر : ۳۸۱۴۷۸