خبرگزاری کار ایران

در جریان یک تذکر آیین‌نامه‌ای:

زرآبادی: نحوه عضویت در کمیسیون‌ها اصلاح شود/ لاریجانی: پیشنهاد دهید تا آیین‌نامه صریح شود

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی علی رغم عنوان آن، به صورت سلیقه ای انتخاب شده اند، گفت: متن آیین‌نامه برای رفع این مشکلات باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حمیده زرآبادی در نشست علنی امروز در تذکر آیین نامه ای به استناد مواد ۳۱، ۳۳ و ۹۳ آیین نامه داخلی مجلس گفت: این مواد امکان برداشت متفاوت درخصوص زمان قرائت نمایندگان غایب و تاخیرکننده را فراهم کرده و سبب شده که نمایندگان بارها در این مورد تذکر دهند، لذا اگر آیین‌نامه اصلاح شود مشکلاتی از این دست رفع شده و از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر زرآبادی تصریح کرد: قرائت اسامی تاخیرکنندگان در ابتدای جلسه انضباط ایجاد می‌کند، اما درمورد پیشنهاد اصلاحی آیین‌نامه، پیشنهاد خود را در این زمینه به کمیسیون آیین نامه داخلی ارائه دهید.

نماینده مردم قزوین در تذکر دیگری در خصوص نحوه تعیین اعضای کمیسیون های تخصصی افزود: متاسفانه کمیسیون‌های تخصصی علی‌رغم عنوان آن به صورت سلیقه‌ای انتخاب شدند، لذا متن آیین‌نامه برای رفع مشکلات باید اصلاح شود.

رییس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر دوم زرآبادی بیان داشت: آیین نامه در این خصوص مقداری گردنویسی دارد، البته در هر دوره چنین مشکلی وجود داشته و از آنجا که روسای شعب که منتخبان نمایندگان هستند باید اعضای کمیسیون‌ها را مشخص کنند و نقش انسان در این زمینه موثر است، ممکن است تشخیص‌ها متفاوت باشد.

لاریجانی افزود: در آینده که اصلاحات آیین نامه‌ای انجام می‌شود، پیشنهادات نمایندگان در این خصوص ارائه شود، تا مواد ۴۱ و ۴۲ آیین‌نامه صریح‌تر و شفاف شوند.

کد خبر : ۳۸۰۷۰۶