خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام در مجلس:

مهمترین مشکل بر سر راه توسعه استان ایلام کمبود منابع است

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: کمبود منابع مهمترین مشکل بر سر راه توسعه استان ایلام است.

به گزارش ایلنا، جلال میرزایی در شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف استان داریم، اما نمی‌توانیم با کلنگ‌زنی در طرح‌های مختلف هم منابع ملی را اتلاف کنیم و هم با طولانی شدن طرح‌ها نتیجه‌ای عاید مردم نشود.

او افزود: می‌توانیم در طول چهار سال با همفکری و همکاری برای توسعه استان گام‌های محکمی برداریم تنها هدف مشترک همه ما پیشرفت استان ایلام در همه بخش‌ها است.

میرزایی تاکید کرد: هدف همه ما چیزی جز خدمت به مردم نیست ولی باید بدانیم تنها دلسوزی کردن برای رسیدن به توسعه کافی نیست بلکه بهترین راه رسیدن به هدف، خدمت به توسعه استان است.

وی با مثبت ارزیابی کردن طرح‌های زیربنایی در دو سال اخیر گفت: در بحث توسعه ما با کمبود منابع مواجه‌ایم و با توجه به شرایط عمومی کشور تخصیص‌ها صورت نمی‌گیرد و این یک مشکل جدی است.

میرزایی از استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که اطلاعات کافی در خصوص طرح‌ها و پیگیری‌های لازم در اختیار آنها بگذارند تا نماینده‌ها با رایزنی و توجیه مقام‌های عالی کشوری بیشتر بتوانند برای اجرایی شدن طرح‌ها اقدام کنند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس گفت: اکنون مجلس در حال بررسی برنامه ششم توسعه است مواردی که در این برنامه در استان مد نظر نبوده باید به نمایندگان منعکس شود تا بتوانیم نسبت به انجام آن اقدام کنیم.

او با بیان اینکه نیازمندیم که برنامه یا سند توسعه استان را تدوین کنیم ولی از بازی با مفاهیم خودداری کنیم، افزود: باید در برنامه پنج‌ساله طرح‌های مشخص بیاوریم و طی دوره زمانی مشخص آنها را عملیاتی کنیم تا مردم از قبل آنها بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: در شرایطی که شهرک‌های صنعتی با کمتر از ۲۰ درصد در حال فعالیت است چه ضرورتی دارد که شهرک جدید صنعتی در استان تعریف و احداث کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور با مشکل تولید مواجه نیستیم بلکه با رکود مواجه‌ایم، خواستار تسریع در زمینه اجرای برنامه‌های کشاورزی و طرح‌های در دست اقدام در شهرستان‌ها شد.

وی یادآور شد: می‌توان با کمک گرفتن از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی چند طرح خوب را با مدل مشخص در این استان عملیاتی و اجرایی کرد که زمینه جذب منابع بیشتر را هم دارند.

میرزایی ابراز امیدواری کرد: با همراهی مجموعه مدیران اجرایی استان و تلاش نمایندگان، استان ایلام را در مسیر توسعه قرار داد.

کد خبر : ۳۸۰۵۲۱