خبرگزاری کار ایران

نمایندگان یک نماینده را تشویق کردند؛

سعیدی: با چه معیاری ازحضور در کمیسیون صنایع بازماندم/ مطهری: برای رفع مشکل فرصت داریم

نماینده مردم مبارکه در مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به نحوه تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی اعتراض کرد که این تذکر با واکنش جالب‌توجه دیگر نمایندگان روبرو شد و تعدادی از نمایندگان او را تشویق کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، زهرا سعیدی در تذکر آیین‌نامه‌ای در صحن علنی امروز مجلس نسبت به نحوه تعیین ترکیب اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس اعتراض کرد و گفت: شهید مطهری می‌فرمایند که "عدالت، یعنی دادن حق به صاحبان حق بدون هیچ تبعضی" و بنابر ماده ۴۰ آیین‌نامه تعیین اعضای مجلس باید بر اساس تخصص، تجربه و سابقه و تحصیلات افراد انجام شود اما مشخص نیست بنابر چه معیاری بنده از حضور در کمیسیون صنایع بازمانده‌ام.

او ادامه داد: چه اتفاقی افتاده است که بنده با دو مدرک کارشناسی ارشد، تاسیس و مالکیت یک شهرک صنعی، ثبت اختراع در حوزه صنعت از حضور در کمیسیون صنایع بازمانده‌ام. البته من موضوع شخص خودم را مطرح نمی‌کنم و این مشکل برای بسیاری از دوستان رخ داده‌است. چطور می‌شود، نماینده‌ای با مدرک دکتری نفت از حضور در کمیسیون انرژی بازمی‌ماند.

نماینده مردم مبارکه خاطرنشان کرد: بنابر ماده ۴۱ آیین‌نامه رای‌گیری کمیسیون‌ها باید در غیاب روسای شعبه انجام شود که این مسئله نادیده گرفته شده‌است.

سعیدی در پایان اعلام کرد: باتوجه به این‌که درخصوص تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی اعمال سلیقه شخصی صورت گرفته‌است و متاسفانه برخی از همکاران سوگند و عهدی که برای رعایت قانون بسته‌بودند را زیرپا گذاشته‌اند،  از رئیس و هیات‌رئیسه محترم درخواست دارم به این موضوع رسیدگی کنند.

به گزارش ایلنا، علی مطهری که ریاست جلسه امروز مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر آیین‌نامه نماینده مبارکه، اعلام کرد: البته آیین‌نامه اجرا شده اما ممکن است که برخی از دوستان از نحوه تعیین اعضای کمیسیون‌ها رضایت نداشته باشند.

نائب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این‌که در برخی موارد در حضور رئیس شعبه رای‌گیری انجام شده‌باشد، خلاف قانون است که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

او خاطرنشان کرد: با این وجود، این‌که برخی از دوستان کم‌لطفی کرده‌اند را نمی‌توان به‌عنوان تخلف از آیین‌نامه مطرح کرد. البته آیین‌نامه نیز ایرادهایی دارد که باید اصلاح شود و همیشه در این مقطع و در جریان تعیین اعضای کمیسیون‌ها چنین مشکل‌هایی پیش می‌آید.

مطهری در پایان یادآور شد: هنوز برای رفع این مشکل فرصت باقیمانده و سعی می‌کنیم این مشکل را مرتفع کنیم.

به گزارش ایلنا، درحالی که فاطمه سعیدی از مدت‌ها قبل از رئیس جلسه برای بیان تذکر آیین‌نامه‌ای خود درخواست نوبت کرده‌بود، پس از آن‌که با شور و حرارت تذکرش را مطرح کرد، با واکنش تعدادی از نمایندگان روبرو شد و حدود ۲۰ نفر از نمایندگان پس از پایان صحبت‌های نماینده مبارکه، او را تشویق کردند.

کد خبر : ۳۸۰۴۲۹