خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

بدون کارهای شعاری، باید دنبال برنامه‌های زیرساختی بود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین روز ماه مبارک رمضان، افطار میزبان جمعی از کودکان و نوجوانان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بود.

به گزارش ایلنا،  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از کودکان و نوجوانان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ، با ابراز خرسندی از برنامه‌ها و کارهای سازمان بهزیستی، گفت: باید بدون اقدامات و کارهای شعاری، دنبال برنامه‌های زیرساختی باشید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این دیدار با این جمله که «آغاز میهمانی‌های ماه مبارک رمضان امسال ما، متبرّک به حضور کودکانی شده است که از هر جهت دل‌های صاف و پاکی دارند»، گفت: لطف خداوند شامل کسانی می‌شود که بتوانند به این کودکان خدمت کنند.

او با تأکید بر اهمیت پیشگیری برای جلوگیری از معلولیت‌ها گفت: اگر در گذشته‌ها با نگاه علمی عوامل معلولیت‌ها را شناسایی و با آن مقابله علمی می‌کردند، امروز شاهد این وسعت از انسان‌های امدادبگیر در کشور نبودیم.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش به اهمیت ماه رمضان برای خودسازی و تهذیب نفس اشاره کرد و با یادآوری خطبه‌های پیامبر اکرم(ص) در اواخر شعبان و اوایل رمضان، گفت: ماه رمضان فرصتی برای نزدیکی انسان‌ها به خداست و باید از این فرصت خداوندی بهتر استفاده نماییم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به پایه‌های تحصیلی کودکان کشور را یکی از بهترین کارهای مرضی خداوند دانست و تصریح کرد: رشد علمی، کشور را در مقابله با امراض نوظهور بیمه می‌کند و خوب است به علم و تحصیل کودکان جامعه توجه بیشتری کنیم.

او توجه به انسان‌های نیازمند را، توفیق خداوند برای مسئولان و مدیران کشور دانست و گفت: بهتر است که خدمت به این گروه زیربنایی و علمی باشد که تأثیرات و عمق بیشتر نیز خواهد داشت.

کد خبر : ۳۸۰۳۸۲