خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

جبهه دشمن را با جعل خبر تقویت نکنیم

وزیر دادگستری گفت: به خاطر منافع بسیار کوچک جعل خبر نکنیم و تحریم شکسته شده را همچنان پابرجا ندانیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع مسئولان و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، با اشاره به برگزاری شکوهمند مراسم ارتحال امام راحل، سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت امام(ره) را بسیار کلیدی و مهم ارزیابی کرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: یکی از مسایل مورد تاکید مقام معظم رهبری انقلابی بودن در تفکر، عمل و رفتار است؛ تولید و حفظ اقتدار نیز از دیگر مسایل مورد تاکید معظم له بود که سعی کردیم در حوزه‌های مختلف امنیتی، نظامی و فرهنگی این اقتدار حفظ شود و در موضوع مذاکرات هسته ای همین اقتدار موجب شد دشمن در مقابل ما کرنش کند.

حفظ اقتدار، وظیفه همگانی است

وزیر دادگستری همچنین افزود: تامین و حفظ اقتدار بسیار مهم است و همگی باید در حفظ این وضعیت تلاش کنیم؛ دشمن می خواهد این اقتدار را در ذهن ما شکسته و توانایی های ما را محدود نشان دهد که اگر جامعه ای احساس ضعف کند، آسیب می‌بیند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: تحریم از مشکلات اساسی کشور ما بوده و دشمن قصد داشته از این طریق ما را به ذلت کشیده و اقتدار ما را از بین ببرد که به کمک خداوند، مردم ما ایستادگی کردند و توانستیم این تحریم ها را بشکنیم و اکنون حس جامعه جهانی نیز همین است که تحریم‌ها شکسته شده است.

وی به برخورد دوگانه غرب و به ویژه آمریکا در موضوعات مختلف اشاره و اظهار کرد: رفتار آمریکا که به پیمان‌های بین‌المللی پایبند نیست و خوی استکباری و طغیانگری دارد، در قبال شکسته شدن تحریم‌های ما نشان می‌دهد که چه دستاورد بزرگی به دست آورده‌ایم؛ اکنون نیز که آمریکا می‌خواهد با شرارت و بازی‌سازی تحریم‌ها را بازگرداند، دلیلی ندارد که ما این خواسته طغیانگرانه را تقویت کرده و بازی حریف را تمهید کنیم.

با جعل خبر جبهه دشمن را تقویت نکنیم

وزیر دادگستری افزود: اروپا نیز بر سر همین موضوع با آمریکا مشکل دارد؛ حال آنکه عده‌ای در داخل به دلیل ناآگاهی، جهالت و حتی گاهی با جعل خبر به دشمن کمک می‌کنند و مشخص نیست چه نفعی از این حرکات و بازی کردن در زمین دشمن به دست می‌آورند. مثلا نامه جعلی رئیس شورای روابط خارجی اروپا به وزیر خارجه، حرکتی ناپسند، تقویت خط آمریکا و مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

رقابت سیاسی داخلی دستمایه تقویت دشمن نشود

وی تاکید کرد: به خاطر رقابت سیاسی داخلی نباید اجازه داد فضای حاکم که به نفع ما است از بین برود و می‌بایست تلاش کنیم این عزت و اقتدار را حفظ کنیم و مراقب باشیم استقلال، عزت، چشم‌اندازهای والا و دستاوردهای عظیم را با کوته‌فکری و منافع بسیار حقیر و زودگذر از دست ندهیم.

بسیاری از شاخص‌ها مثبت شده است

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش به وضیعت رو به بهبود کشور در بسیاری از زمینه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: طبق آمار سازمان‌های آمار دهنده، قاچاق کالا کاهش پیدا کرده است؛ همچنین در سال گذشته ۸۷۰ هزار نفر به بازار کار اضافه شده‌اند و ۶۲۰ هزار شغل ایجاد شده هرچند که حدود ۲۵۰ هزار کسری شغل داریم؛ اما بدانیم که با همین مشکلات و فشار تحریم‌ها، روزی ۲ هزار شغل ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: درسال ۱۳۸۹ تراز تجاری ما ۳۰ میلیارد دلار منفی بوده که در سال ۱۳۹۴، ۹۶۰ میلیون دلار مثبت شده است و در دو ماه اول امسال نیز ۳۳ درصد رشد صادرات و بیش از یک میلیارد دلار تراز مثبت داشته‌ایم و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هم در سال گذشته ۷ درصد ورودی پرونده‌ها کاهش داشته است.

وزیر دادگستری گفت: اینکه فقط جنبه‌های منفی را برجسته کرده و دستاوردها و تحولات مثبت ایجاد شده را نادیده گرفته و برای مردم بازگو نکنیم صحیح نیست؛ نباید هدف‌گیری‌های کلان و دستاوردهای بزرگ قربانی رقابت های سیاسی شود بلکه باید با به جای آوردن شکر نعمات، بتوانیم حقوق خود را در مقابل تجاوزطلبی و طغیان‌گری جهانخواران بخصوص آمریکا و هم‌پیمانانش حفظ کنیم.

کد خبر : ۳۸۰۰۴۵