خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی در دیدار جمعی از مسئولان بهزیستی:

بدون اقدامات و کارهای شعاری، دنبال برنامه‌های زیرساختی باشید

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پنجمین روز ماه مبارک رمضان، افطار را در جمع جمعی از کودکان و نوجوانان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بود.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این دیدار با این جمله که «آغاز میهمانی‌های ماه مبارک رمضان امسال ما، متبرّک به حضور کودکانی شده است که از هر جهت دل‌های صاف و پاکی دارند»، گفت: لطف خداوند شامل کسانی می‌شود که بتوانند به این کودکان خدمت نمایند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز خرسندی از برنامه‌ها و کارهای سازمان بهزیستی، گفت: باید بدون اقدامات و کارهای شعاری، دنبال برنامه‌های زیرساختی باشید.

وی با تأکید بر اهمیت پیشگیری برای جلوگیری از معلولیت‌ها، گفت: اگر در گذشته‌ها با نگاه علمی عوامل معلولیت‌ها را شناسایی و با آن مقابله علمی می‌کردند، امروز شاهد این وسعت از انسان‌های امدادبگیر در کشور نبودیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خویش به اهمیت ماه رمضان برای خودسازی و تهذیب نفس اشاره کرد و با یادآوری خطبه‌های پیامبر اکرم(ص) در اواخر شعبان و اوایل رمضان، گفت: ماه رمضان فرصتی برای نزدیکی انسان‌ها به خداست و باید از این فرصت خداوندی بهتر استفاده نماییم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به پایه‌های تحصیلی کودکان کشور را یکی از بهترین کارهای مرضی خداوند دانست و گفت: رشد علمی، کشور را در مقابله با امراض نوظهور بیمه می‌کند و خوب است به علم و تحصیل کودکان جامعه توجه بیشتری کنیم.

وی توجه به انسان‌های نیازمند را، توفیق خداوند برای مسئولان و مدیران کشور دانست و گفت: بهتر است که خدمت به این گروه زیربنایی و علمی باشد که تأثیرات و عمق بیشتر نیز خواهد داشت.

در آغاز این دیدار، محسنی بندپی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان بهزیستی، گفت: برای اینکه جامعه هدف را کمتر کنیم، با استفاده از ظرفیت‌های علمی به سراغ معلولیت‌ها رفتیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مسائل پیشگیری، نگاه سازمان را توجه به کودکان دانست و گفت: با توجه به کمک‌های دولت یازدهم و افزایش اعتبار بودجه‌ای در سال ۹۴، بالغ بر ۷۰ درصد از کودکان کشور را غربال‌گری شنوایی‌سنجی کردیم و بر آنیم این آمار را در سال ۹۵ به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

در پایان این مراسم، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مسئولان و کودکان و نوجوانان دختر و پسر تحت پوشش سازمان بهزیستی در فضایی صمیمی، روزه خود را افطار کردند.

 

کد خبر : ۳۷۹۹۳۹