خبرگزاری کار ایران

سیدعباس عراقچی:

دولت روحانی جلوی کاسبان تحریم می‌ایستد/ استفاده از زبان «سرخه‌ای» در جنگ و مذاکرات

عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: دولت یازدهم در صدد است جلو کسانی که از شرایط تحریم کاسبی کردند و در زمان حاضر نیز به دنبال مانع‌تراشی هستند را بگیرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی در جمع مردم سرخه زادگاه رییس جمهور اظهارداشت: برای آنکه مردم نتایج مذاکرات را لمس کنند، به زمان نیاز است، زیرا تاثیر تحریم ها در دوازده سال اخیر بسیار بوده و بازسازی خرابی‌ها زمان می‌خواهد و دولت آقای روحانی برای برطرف کردن و ترمیم خرابی‌های تحریمها در حال تلاش است.

عراقچی یادآور شد: هم اکنون بانک‌ها در حال اتصال به شبکه بانکی دنیا هستند و فروش نفت نیز دو برابر شده است و قراردادها و تفاهم نامه ها در حال اجرایی شدن است و با انجام همه اینها شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی کشور خواهیم بود. دولت نیز در چارچوب دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ترسیمی ایشان پیش می‌رود و در صدد است جلو کسانی که از شرایط تحریم کاسبی کردند و در زمان حاضر نیز به دنبال مانع‌تراشی هستند را بگیرد.

او با اشاره به عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی یادآور شد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای تحت نظر رهبری انقلاب و زیر چتر معظم‌له و چارچوب‌ها و سیاست‌های ایشان و با رعایت خطوط قرمز توانست حرف مردم ایران را تثبیت کند.

معاون وزارت خارجه کشورمان حفظ عزت و استقلال کشور را مهمترین دستاورد تیم مذاکره کننده هسته‌ای برشمرد و گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای توانستند پس از ۱۲ سال شش ابرقدرت دنیا را به پای میز مذاکره بیاورند و حق مردم و کشور را تثبیت کنند.

عضو ارشد هیات مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی با طرح این سوال که چه شد شش ابرقدرت دنیا در عین حال که با یکدیگر رقابت دارند ، در بحث انرژی هسته‌ای ایران متحد شدند و پای میز مذاکره آمدند، گفت: همانطور که رهبری فرمودند قدرتی بود که در داخل ایران ایجاد شد که دشمن را به میز مذاکره آورد. اولین عامل اقتدار ما در مقابل شش ابرقدرت دنیا، قدرت مردم و ایستادگی آنان بود که ما توانستیم آنان را بر سر میز مذاکره بنشانیم و توانایی دفاعی و قدرت رزمندگان دومین عامل اقتدار بود که در مقابل آنان ایستادگی کردیم.

وی توانایی علمی دانشمندان هسته ای راعامل دیگر اقتدار ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: دشمنان فهمیدند که اگر از طریق مذاکره با ایران به نتیجه نرسند از طریق قدرت علمی شکست خواهند خورد.

وی قدرت دیپلماسی ایران با مدیریت رئیس جمهور دکتر روحانی و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه را عامل چهارم اقتدار ملت ایران ذکر و اضافه کرد: این عوامل اقتدار بود که توانستیم در مقابل ماهرترین و با تجربه ترین و قدرتمندترین دیپلمات‌های دنیا قرارگیرد و حق مردم ایران را تثبیت کنیم. رهبری هوشمندانه و داعیانه معظم‌له همه توانایی کشور را هدایت کردند و این باعث شد دشمنان دست از تهدید علیه ایران بردارند مذاکره کنند.

عراقچی با اشاره به این که امروز هرچه داریم به برکت خون شهداست، گفت: ایثار و فداکاری های شهیدان به ایران اسلامی عزت و کرامت بخشیده است. در دوران دفاع مقدس نام استان سمنان و سرخه با یک ویژگی خاصی همراه بود و زبان سرخه اعتبار خاصی در جبهه داشت زیرا با این زبان از رمز استفاده می شد. همچنین باور نمی‌کردم در یک زمان دیگری پس از حدود ۳۰ سال دو سرخه‌ای (آقای روحانی و برادرش) در نبرد جبهه دیگری مقابل شش ابرقدرت دنیا قرار گیرند و با زبان سرخه خود نقش ایفا کنند، یعنی از طریق برادر رئیس‌جمهور مسائل به رئیس جمهور می‌گفتیم.

کد خبر : ۳۷۹۳۲۶