خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح معاون وزیر درباره درگیری در صحن/ یوسفیان گفت چرا فحش دادنم را عیان کردی!

معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: آقای یوسفیان‌ملا در حضور تعدادی از نمایندگان، از بنده عذرخواهی کرد و گفت که «من یواشکی به شما فحش دادم، شما چرا موضوع را عیان کردید؟!»

خلیل آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به درگیری دیروز نماینده آمل با او در صحن علنی مجلس اظهار داشت: متاسفانه آقای یوسفیان‌ملا، باوجود این‌که پس از وقوع آن حادثه در صحن، در حضور تعدادی از نمایندگان از بنده عذرخواهی کردند، بلافاصله با طرح موضوع نامربوط نامه تعدادی از نمایندگان در مخالفت با وارادات برنج به وزیر جهاد کشاورزی، ماجرا را به صورت وارونه و کاملاً‌ تحریف‌شده، رسانه‌ای کرده‌اند.

تلاش نماینده آمل برای تاسیس فرودگاه در بابل

معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی در تشریح آن‌چه موجب درگیری دیروز صحن علنی مجلس شد، یادآور شد: آقای یوسفیان‌ملا از مدت‌ها قبل به دنبال تغییر کاربری یک مرکز تحقیقات برنج و گاوداری متعلق به وزارت جهاد کشاورزی در استان مازندران بودند تا بتوانند مقدمات تاسیس یک فرودگاه در این منطقه را فراهم کنند.

او گفت: با این حال، من همواره به ایشان گفته‌ام تغییرکاربری این مرکزتحقیقاتی در حوزه اختیار بنده و وزارت جهاد کشاورزی نیست. چرا که مرکز تحقیقات برنج و گاوداری، هیات امنا دارد و تصمیم‌گیری درخصوص تغییر کاربری آن، باید به تایید هیات‌امنا و دولت برسد، اما ایشان باز هم درخصوص این مسئله به ما اصرار می‌کردند.

آقایی یادآور شد: علی‌رغم پیگیری آقای یوسفیان‌ملا که نماینده مردم آمل هستند، باتوجه به این‌که مرکز تحقیقات درحوزه شهرستان بابل قرار دارد، نمایندگان بابل در مجلس نهم نسبت به آن حساسیت داشتند.

جلسه آقایی و یوسفیان‌ملا با رئیس کمیسیون اصل نود

معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی مجلس همچنین با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس کمیسیون اصل نود مجلس درخصوص تغییر کاربری مرکز تحقیقات برنج و گاوداری به درخواست نماینده آمل، گفت: حدود دو ماه قبل، آقای پورمختار بنده را صدا کردند و گلایه آقای یوسفیان‌ملا درخصوص ممانعت از این تغییر کاربری را منتقل کردند و بنده در حضور خود آقای یوسفیان‌ملا،‌ به آقای پورمختار توضیح دادم که باتوجه به هیات‌امنایی بودن این مرکز تحقیقات، تغییر کاربری آن در اختیار خودشان و صرفاً با دستور دولت انجام خواهد شد که آقایان ناصری و نیازآذری در جریان هستند.

هتاکی یوسفیان‌ملا در دفتر وزیر جهاد کشاورزی

او خاطرنشان کرد: باوجود این‌که بارها به ایشان اعلام کرده‌ بودم که این موضوع در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست و به دلیل پیگیری‌های مکرر آقای یوسفیان‌ملا، بعدازظهر روز دوشنبه از ایشان دعوت کردیم در جلسه‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، آقای  زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و بنده شرکت کنند و موضوع را بررسی کنیم، اما متاسفانه پس از توضیح کامل وزیر درخصوص این‌که این مسئله در حوزه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی نیست، آقای یوسفیان‌ملا با ناراحتی جلسه را ترک کردند و حتی هنگام خروج از ساختمان، اقدام به توهین و هتاکی به بنده و وزیر کردند که مامور آسانسور نیز شاهد این اهانت‌ها بود.

ماجرای درگیری پرحاشیه در صحن

او همچنین با اشاره به اتفاق روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس، گفت: روز سه‌شنبه نیز ایشان دوباره پیش بنده آمدند و بنده و وزیر را تهدید کردند و با کلماتی نامناسب با بنده صحبت کردند و که بنده به ایشان گفتم که «عفت کلام داشته‌باشید. در روز نخست ماه مبارک رمضان، این‌گونه صحبت کردن درست نیست» اما آقای یوسفیان‌ملا با عصبانیت بار دیگر وزیر را تهدید کردند که در پاسخ گفتم که «مملکت قانون دارد و ضابطه داریم» اما ایشان گفتند که «من خودم قانونم {...} علیه وزراتخانه تجمع برپا می‌کنم و وزیر را به استیضاح می‌کشم» و در ادامه به بنده فحش دادند.

خلیل آقایی

او ادامه داد: بعد از این اهانت‌ها و تهدیدها، هنگامی که آقای یوسفیان‌ملا قصد داشتند از روی صندلی بلند شوند، مشتی به بنده زدند و پیراهنم را کشیدند که این مسئله باعث پاره‌شدن پیراهنم شد و همان‌طور که در تصاویر هم قابل تشخیص است، با عصبانیت فریاد زدم و با نشان دادن پیراهنم، نسبت به رفتار ایشان اعتراض کردم و گفتم «هم فحش می‌دهید و باج می‌خواهید و پیراهن مرا را پاره می‌کنید؟» و دلیل این‌که آقای کوچکی‌نژاد نماینده رشت جلوی دهان بنده را گرفتند نیز این بود که من به باج‌خواهی ایشان اشاره می‌کردم.

خلیل آقایی

اعتراف یوسفیان‌ملا به فحاشی در حضور نمایندگان

معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: بعد از آن‌که نمایندگان جمع شدند، آقایان لاهوتی، محبی‌نیا، خدادادی، قاضی‌پور و آقای زمانی که مشاور رئیس مجلس هستند، بنده را از صحن بیرون بردند و آن‌جا، آقای یوسفیان‌ملا در حضور تمام این افرادی که نام بردم، صورت بنده را بوسید و از بنده عذرخواهی کرد و گفت که «یواشکی به شما فحش دادم، شما چرا موضوع را عیان کردید؟!» اما بلافاصله پس از آن، ماجرا را به‌صورت تحریف‌شده رسانه‌ای کردند.

عذرخواهی آقایی از نمایندگان مجلس

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: پس از وقوع این ماجرا، بنده از آقای مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت و تک تک اعضای هیات‌رئیسه حاضر در صحن عذرخواهی کردم و همین  جا از تمامی نمایندگان به‌خاطر این‌که شأن مجلس رعایت نشد، پوزش می‌طلبم اما برخلاف گفته آقای یوسفیان‌ملا، بنده از ایشان معذرت‌خواهی نکردم و در واقع ایشان در حضور همکاران‌شان از بنده پوزش خواستند.

تاکید رهبری بر ارجحیت مصالح ملی به منافع محلی

او با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس دهم با مقام معظم رهبری و تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه نمایندگان به مصالح ملی و ارجحیت بخشیدن آن به منافع محلی، گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنانشان مشخصاً به بحث ساخت فرودگاه اشاره کردند اما می‌بینیم که متاسفانه چنین اتفاقی می‌افتد.

بی‌خبری آقایی از نامه نمایندگان در اعتراض به واردات برنج

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که نمایندگان می‌تواند درباره هر موضوعی اظهارنظر کند و این وظیفه قانونی نمایندگان است، خاطرنشان کرد: نمی‌گویم ایشان درباره وارادات برنج نامه‌ای امضا نکرده‌اند اما مسئله این است که نه در جریان این درگیری و نه در طول هفت الی هشت ماه گذشته، هیچ بحثی درخصوص وارادات برنج با بنده نداشتند و هربار که دیداری داشتیم، صرفاً درباره تغییر کاربری مرکز تحقیقاتی به‌منظور تاسیس فرودگاه صحبت می‌کردند.

ممنوعیت واردات برنج در دولت یازدهم

آقایی در پایان تصریح کرد: طرح موضوع نامه نمایندگان در اعتراض به افزایش وارادات برنج، صرفاً به این دلیل مطرح شده که اصل موضوع را مخدوش کنند. ضمن آن‌که ما در دولت تدبیر و امید واردات برنج را تعطیل کردیم و مشکل وارادات برنج در دولت قبل گریبان‌گیر کشاورزان بود.

کد خبر : ۳۷۸۹۷۸