خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

اختیارات ملی در صورت نیاز به استانداران تفویض می‌شود

وزیر کشور در پایان سفر دو روزه به تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: استان آذربایجان ‌شرقی ظرفیت‌های بسیار خوبی در تمامی حوزه‌ها دارد و با استفاده از این ظرفیت‌ها بیش از پیش می‌تواند در تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزود: شرایط علمی و مدیریتی استان نیز در وضعیتی قرار دارد که می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف مدنظر و مطلوب ما با محوریت اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

 وی اظهار کرد: استان آذربایجان ‌شرقی از استان های درجه اول کشور در امر اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و به تناسب آن توقع ما از این استان این است که بتواند نقش پیش برندگی و الگوبودن خودش را بیشتر از همه به منصه ظهور رسانده و با ارایه خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها مسیر را برای استان‌های دیگر هموار سازد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره محدودیت اختیارات فرمانداران و مسوولان نهادهای دولتی در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: توقع و انتظار از استاندار محترم آذربایجان شرقی این است که از اختیارات خود به نحو احسن استفاده و در صورت نیاز به مسوولان استان تفویض کند.

وی اضافه کرد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی تفویض اختیار به استانداران تصویب شده است و هر جا احساس کنیم این کار لازم است، وارد عمل می شویم.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ابطال انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس، اعلام کرد: تاکنون هیچ مدرک و سندی در این باره به وزارت کشور ارایه نشده و شواهد و قراین هم نشان می دهد که عوامل اجرایی هیچ دخالتی در انتخابات این حوزه نداشته اند.

وی افزود: اگر ادعا می شود مداخله ای صورت گرفته است، به عنوان وزیر کشورآماده رسیدگی و برخورد هستم، اما مسوولان اجرایی را مبری از هر گونه اتهام می دانم و مطمئنم هیچ گونه دخالتی بر روند انتخابات نداشته اند.

کد خبر : ۳۷۸۶۷۵