خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب موتلفه در پی اعتصاب غذای رهبر حزب مجلس وحدت پاکستان

حزب موتلفه اسلامی در پی اعتصاب غذای «علامه راجه ناصر عباس جعفری» رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین و تعدادی از شیعیان پاکستان در اعتراض به ظلم و تبعیض نسبت به پیروان اهل بیت(ع) در این کشور، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

احزاب و سازمان های سیاسی
مردم شریف و دولت کشور دوست و برادرجمهوری اسلامی پاکستان

تصویری که از کشور عزیز پاکستان درذهن امت اسلامی ترسیم شده است، تصویری است از همزیستی و اتحاد میان برادری دینی و التزام به وحدت اسلامی که موجب گردیده است تا کشور عزیز پاکستان همواره مورد احترام و تکریم امت اسلامی باشد. همین عزت و کرامت موجب شده است تا منافقان و بدخواهان امت اسلامی برای در هم شکستن این اتحاد سازنده، دست به کار طراحی دسیسه های خباثت آمیز از طریق ایجاد اختلاف و گسترش افراط‌گرایی و تندروی در جامعه یکپارچه پاکستان شوند.

پر واضح است که مردم هوشیار، احزاب سیاسی و سازمان مردمی و دینی پاکستان هیچ گاه اجازه نخواهند داد دست‌های آلوده به خون امت اسلامی در افغانستان،یمن، سوریه، لبنان و عراق، بتوانند در پاکستان نیز به اهداف شوم تفرقه‌افکنانه و جنایتکارانه خود دست یابند و پاکستان را به عرصه جنگ طایفه‌ای و مذهبی مبدل کنند، اما مدتی است که شنیدن اخبار دلخراشی از خشونت و ترور علیه مردم بی‌پناه و به خصوص محبان اهل بیت پیامبر اعظم(ص) در پاراچنار، گلگت، بلتستان، کویته، کراچی و دیگر مناطق این کشور، موجب تالم شدید و نگرانی شده است.

مردم شریف و برادران و خواهران عزیزپاکستانی

تجربه دردناک و تاسف بار افراط گرایی و گسترش طایفه‌گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در جای جای امت اسلامی، فرا روی ماست. آیا این همه تخریب و کشتار نیابتی و خشونت و جنایت علیه بشریت کافی نیست؟

انتظار از رهبران و پیروان احزاب و سازمان‌های سیاسی و به ویژه دولتمردان، علمای برجسته، بزرگان طوایف و مهمتر از همه نهادهای قانونی پاسدار وحدت و یکپارچگی کشور دوست و برادر پاکستان، خاصه سازمان های مدافع حقوق بشر این است که در برابر موج ترور و خشونت و قتل عام شیعیان آن سرزمین اقدام عاجل و مؤثری انجام دهند.

شیعیان پاکستان همانند دیگر آحاد مردم این کشور باید از حقوق اسلامی و انسانی و ملی برخوردار و بر اساس قوانین حاکمیتی کشور پاکستان، اگر کسی به آنها تجاوز کرد با قاطعیت نسبت به متجاوز برخورد و پیگیری شود و مجرمان به مجازات اعمال وحشیانه خود برسند.

ما در حزب موتلفه اسلامی از طریق اخبار عمومی و رسانه‌ها اطلاع یافتیم که برادر عزیز «جناب علامه حاج شیخ راجه ناصر عباس جعفری» رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان همراه با تعداد دیگری از ستمدیدگان، برای دادخواهی از ظلم تکفیریان خشونت طلب و رساندن صدای مظلومیت پیروان اهل البیت(ع) در برخی مناطق پاکستان و در اعتراض به تصرف عدوانی اراضی مردم شریف گلگت و بلتستان، بیش از چند هفته است دست به اعتصاب غذا زده و از همگان دادخواهی می کند.

حزب موتلفه اسلامی با تمسک به دستور وسیره راستین پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم، وظیفه شرعی خود می داند از احزاب و سازمان های سیاسی و عموم برادران و خواهران شریف پاکستانی در خواست نماید تا در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، در مقابل استماع فریاد دادخواهی برادران مظلومشان، پاسخ مناسبی از همدردی و همراهی داشته باشند و از دولت پاکستان و نهادهای قانونی، دادخواهی و استیفای حقوق ستمدیدگان و مقابله عملی و همه جانبه با افراط گرایان خشونت طلب را مطالبه نمایند که همانا عمل به سیره شریف نبوی و دستورهای نورانی پیامبر اعظم(ص) سعادت و عزت روز افزون همه امت اسلامی و توفیقات بیشتر کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان را به همراه خواهد داشت.

کد خبر : ۳۷۸۱۲۳