خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

سانسور بخش‌های مرتبط با مذاکرات هسته‌ای با ایران احمقانه بود

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا حذف بخش هایی از ویدئوی یک نشست خبری که در خصوص مذاکرات هسته ای با ایران مطرح شده بود را احمقانه و نامناسب خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، روز جمعه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص حذف بخشی از ویدئوی نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اصحاب رسانه را که به سوالی درباره مذاکرات با ایران پرداخته بود را «احمقانه و نامناسب» خواند.

او در پاسخ به خبرنگاری در پاریس اطمینان داد که مسئول حذف و سانسور ویدئوی مزبور را پیدا کرده و اخراج خواهد کرد و همچنین او به دنبال این است که بفهمد چه کسی و به چه دلیلی چنین کاری کرده است.

وزرات امور خارجه پیش از این مدعی شده بود که از هویت کسی که مسئول حذف بخش‌هایی از این  ویدئو بوده است، خبر ندارد.

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزارت امور خارجه، خواهان رسیدگی به این موضوع شده و اهمیت آن را از آن جهت بالا قلمداد کرده که این ویدئو مربوط به سوالی در خصوص مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

هفته گذشته یکی از خبرنگاران در پی افشای انحراف افکار عمومی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا توسط بن رودز مشاور امنیت ملی اوباما به دنبال فیلم نشست خبری با سخنگوی وزیر امور خارجه بوده که در آن از سخنگوی وزارت امور خارجه پرسیده شده «آیا مقام‌های آمریکایی تا به حال درباره مذاکره با مقام‌های ایرانی دروغ گفته اند یا خیر؟» که سخنگو در پاسخ به این پرسش می گوید «نه»

این خبرنگار در پی یافتن ویدئوی مذبور دریافت که بخش های مربوط به مذاکره با ایران از ویدئو حذف شده، درحالی که اصل ویدئو بر روی یوتیوب قرار گرفته بود. این بدان معناست که ویدئوی گفته شده بعد از چندی مورد ویرایش قرار گرفته است.

 در پی انتشار خبر حذف و سانسور سوال این خبرنگار درباره صداقت مقام‌های آمریکایی در مورد مذاکره با ایران جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که از هویت فردی که دستور حذف بخش‌هایی از این ویدئو را داده است اطلاعی ندارد.

کد خبر : ۳۷۷۶۶۶