خبرگزاری کار ایران

هاشم‌خانی در گفت و گو با ایلنا:

حضور عارف در کمیسیون آموزش امیدبخش تحول در حوزه آموزش است

یک پژوهشگر اقتصادی-اجتماعی گفت: حضور چهره‌هایی همچون آقایان مطهری و عارف در کمیسیون آموزش می‌تواند آن را به کمیسیونی با حضور موثرترین و خوش‌فکرترین نیروهای هر ۲ فراکسیون اصلی مجلس تبدیل کند.

میثم هاشم‌خانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: اقدام آقایان عارف و دکتر مطهری برای حضور در کمیسیون آموزش مجلس را مشوق جذب بسیاری از نیروهای خوش‌فکر و توانمند مجلس جدید خواند و اظهار داشت: حضور این چهره‌ها می‌تواند چشم‌اندازی پویا و تاثیرگذار را پیش روی حوزه پژوهش و کمیسیون آموزش مجلس جدید قرار دهد.

او با اشاره به تاکید مکرر مقام معظم رهبری بر اهمیت «تحول‌آفرینی آموزش‌ و پرورش» و نیز «تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عدالت‌محور» افزود: در ۲ دهه اخیر اجماع وسیعی بین اقتصاددانان و جامعه‌شناسان از طیف‌های مختلف فکری حول این ایده ایجاد شده است که تضمین دسترسی همه کودکان و نوجوانان و جوانان به آموزش باکیفیت و فراگیر، زیربنای اصلی تحقق «پیشرفت پایدار»، «عدالت پایدار»، «ثبات اجتماعی و سیاسی پایدار» و «مقاوم‌سازی پایدار اقتصاد هر کشور» خواهد بود.

این پژوهشگر اقتصاد اجتماعی با اشاره به اینکه متاسفانه معمولا کمیسیون آموزش جزو کمیسیون‌های کم‌طرفدار مجلس ارزیابی می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور دکتر محمدرضا عارف و دکتر علی مطهری به‌عنوان چهره معتدل و مورد وثوق طیف‌های مختلف فکری و سیاسی کشور در کمیسیون آموزش مجلس، اقدامی «جریان‌ساز» و با دغدغه‌هایی «ملی» بوده و ان‌شاءالله ثمرات پربرکتی را عاید کشور خواهد کرد.

هاشم‌خانی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی» از سوی مقام معظم رهبری و جایگاه کلیدی «جایگزینی سرمایه انسانی به جای سرمایه نفتی» در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: آقای عارف، به‌ویژه در ۲ سال اخیر بارها تاکید کرده‌ که سرمایه نفتی ما در مقایسه با سرمایه انسانی غنی کودکان و نوجوانان و جوانان خوشفکر ایرانی، سرمایه‌ای ناچیز است و سرمایه انسانی‌ای که به‌واسطه فقر آموزشی قسمتی از کودکان و نوجوانان کشور به هدر می‌رود، از نابودی بزرگ‌ترین مخازن نفتی کشور نیز نگران‌کننده‌تر است.

او افزود: این نگاه ارزشمند و پیش‌رو، در صورتی‌که با حضور قوی‌ترین و خوشفکرترین نیروهای مجلس جدید در کمیسیون آموزش ترکیب شود، می‌تواند این کمیسیون را به موتور محرکه «مقاوم‌سازی اقتصاد ملی» و تحقق اقتصاد «عدالت‌محور» و «دانش‌بنیان» تبدیل کند.

سرپرست دبیرخانه دایمی «توسعه و عدالت آموزشی» در پایان اشاره کرد: امید است با حضور چهره‌های وزین هر دو فراکسیون اصلی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون آموزش مجلس جدید، شاهد گام‌هایی مستمر در افزایش اقبال نخبگان کشور به هم‌اندیشی در جهت تحول‌آفرینی در آموزش کشور باشیم.

کد خبر : ۳۷۷۵۲۸