خبرگزاری کار ایران

سفیر کشورمان در باکو:

امام خمینی(ره) مشوق تفکر مقاوم‌سازی اقتصاد بود

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: از دیدگاه امام خمینی(ره)، رسیدن به خودکفایی اقتصادی یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و ایشان مشوق تفکر مقاوم‌سازی اقتصاد بود.

به گزارش ایلنا، محسن پاک آیین در گفت‌وگو با بخش اقتصادی ترند در آستانه ارتحال امام خمینی افزود: امام خمینی(ره) معتقد بودند که تحریم‌های اقتصادی نه تنها بازدارنده نیست بلکه با انتخاب راهکارهای مناسب و عزمی بلند می‌توان از این فرصت برای رسیدن به استقلال اقتصادی و صنعتی استفاده کرد.

او با تاکید بر این‌که «از منظر امام(ره) رسیدن به استقلال سیاسی بدون دستیابی به استقلال اقتصادی بی‌معنا بود»، خاطرنشان کرد: ایشان اعتقاد داشتند که «یک مملکت اگر بخواهد خودش به پای خودش بایستد، مستقل بشود در همه ابعاد، چاره ندارد جز این که تفکر ما باید از خارج چیز وارد کنیم،را از سر خود بیرون کند». امام خاضعانه می‌گفتند «من دست و بازوی همه کسانی که بی ادعا و مخلصانه درصدد استقلال و خودکفایی کشورند را می بوسم» در این نگاه عمیق، رفاه و آسایشی که با وابستگی اقتصادی به اجانب به دست آید، باعث مسلط شدن دشمنان خواهد شد.

او ادامه داد: در جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی و نیل به خودکفائی، امام خمینی معتقد بودند که در این مسیر فقط دولت مسئول نیست بلکه باید همه مردم در کنار سایر دستگاه‌ها باید وارد میدان شده و کمک نمایند و مردم با پرهیز از خرید کالاهای خارجی و لوکس و تشریفات زائد، در کنار دولت وظیفه خود را در این راه جهاد انجام دهند.

پاک آیین تاکید کرد: امروز نیز مردم ایران در اجرای دستورهای رهبر معظم انقلاب، مقاوم‌سازی اقتصاد را به عنوان یک راهبرد برای نیل به خوکفائی و دستیابی به رشد و توسعه انتخاب کرده و در این مسیر حرکت می‌کنند.

کد خبر : ۳۷۷۳۳۶