خبرگزاری کار ایران

جان کربی خبر داد:

درخواست یک مقام آمریکایی برای حذف تایید مذاکرات محرمانه با ایران

سی ان ان از دستکاری یک ویدئوی منتشر شده در وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا برای مخفی کردن مذاکرات اولیه با ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، وبسایت وزارت امور خارجه به طور معمول پس از نشست‌های وزارت امور خارجه با اصحاب رسانه، ویدئوی آن را روی وبسایت این وزارتخانه منتشر می‌کند اما در این مورد خاص بخش‌هایی از این ویدئو به عمد حذف شده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که یک مقام ایالات متحده به صورت ناشناس از طریق تلفن خواهان حذف چند دقیقه از ویدیو مربوط به تاریخ یک دسامبر ۲۰۱۳ شده که در این بخش از ویدئو خبرنگار حاضر در نشست خبری از سحنگوی وقت وزارت امور خارجه امریکا ویکتوریا نولند در خصوص صحت مذاکرات محرمانه بین ایران و آمریکا سوال می‌پرسد که سخنگو این احتمال را تکذیب می‌کند.

پس از آن در دسامبر ۲۰۱۳ که مذاکرات محرمانه بین ایالات متحده و ایران فاش شد، سخنگو جنیفر ساکی اعتراف می‌کند که دولت به منظور حمایت از مذاکرات محرمانه به رسانه‌ها دروغ گفته است.

خبر حذف بخش‌هایی از یک ویدیو در خصوص مذاکرات ایران و آمریکا در حالی در رسانه‌های جهان خبرساز شده است که در اوایل همین ماه معاون مشاور امنیت ملی بن رودز به نیویورک تایمز گفته بود که دولت در مورد مذاکرات با ایران رسانه‌ها و افکار عمومی را فریب داده است.

 

کد خبر : ۳۷۷۱۴۴