خبرگزاری کار ایران

نوریان در گفت‌وگو با ایلنا:

رقابت عارف و لاریجانی درون‌تشکیلاتی بود/ ائتلاف اصولگرایان و لاریجانی پایدار نمی‌ماند

نماینده اصلاح‌طلب لیست امید مردم شهرکرد در مجلس دهم گفت: دکتر لاریجانی سرلیست امید در شهر قم بودند و اگر بخواهیم بحث شکلی انجام دهیم، باید از رقابت عارف و لاریجانی به‌عنوان یک رقابت درون‌تشکیلاتی یاد کنیم.

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم، اظهار داشت: انتخابات مجلس دهم فضای تازه‌ای برای کشور به ارمغان آورده و از این جهت، آغاز به کار رسمی مجلس، نقطه امیدی برای مردم خواهد. امیدواریم مجلسی توام با دوستی و صمیمیت با تمرکز بر مسائل اصلی کشور که محوری‌ترین مسئله، اقتصاد و مسائل مربوط به معیشت مردم است.

حواشی انتخابات هیات‌رئیسه؛ آغازی مبارک برای مجلس دهم

او با اشاره به برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه مجلس دهم، گفت: اگرچه که انتخابات هیات‌رئیسه کاملاً برپایه انتخابات داخلی فراکسیون‌ها و یک کنش سیاسی مبتنی بر اصول دموکراتیک انجام شد، درعین حال کاملاً جدی بود و دیدگاه‌ها و رویکردهای متفاوت، خودشان را در معرض یک وزن‌کشی و انتخابات مجدد در داخل خانه ملت قرار دادند که به نظرم، اتفاق‌ها و حواشی جالب انتخابات هیات‌رئیسه، می‌تواند شروع مبارکی باشد برای آغازبه‌کار مجلس دهم.

میانه‌روی؛ پیروز انتخابات مجلس دهم

نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگر به موضوعات حاکم بر انتخابات ۷ اسفند بازگردیم، خواهیم دید که دیدگاهی که مروج اعتدال، میانه‌روی، پرهیز از تنش و کشمکش‌های بی‌حاصل سیاسی بود و بر تمرکز روی موضوعات اصلی امروز اعم از مسائل اقتصادی، معیشت، رفاه، اشتغال، رونق اقتصادی داشت و دیدگاهی که درعین این‌که بر استقلال قوا تاکید داشت، بر همکاری دور از تعارض قوا نیز تاکید می‌کرد، مورد اقبال عمومی قرار گرفت. با این حال، نکته متمایز با ادوار گذشته رقابت‌های انتخاباتی مجلس این بود که تفاهم موثری میان جریان‌های سیاسی کشور وجود داشت که جریان‌ها و نحله‌های سیاسی که بر رویکردی که شرح کردم، تاکید داشت را به یکدیگر نزدیک کرد.

همگرایی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل نشان‌دهنده بلوغ سیاسی است

او ادامه داد: نحله‌ها و گروه‌هایی که در جریان سیاسی اصولگرایی، میانه‌‌روتر بودند، در کنار کسانی از جریان اصلاح‌طلبی قرار گرفتند که به مشی تعادل اعتقاد دارند و حتی این افراد در «لیست امید» قرار گرفتند که نشان می‌دهد این جریان‌ها به چنان بلوغی رسیده‌اند که به فکر حذف یکدیگر نیستند و در عین رقابتی منطقی با یکدیگر، به پیشبرد اهداف مهمتری که به زندگی و معیشت مردم مربوط است، متعهد هستند و این دیدگاه خودش را حتی در انتخابات هیات‌رئیسه هم نشان داد و از این مسئله بسیار خوشحالیم.

رقابت عارف و لاریجانی، رقابتی درون‌تشکیلاتی بود

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم یادآور شد: چنانچه مستحضر هستید، دکتر لاریجانی سرلیست امید در شهر قم بودند و اگر بخواهیم بحث شکلی انجام دهیم، باید از رقابت عارف و لاریجانی به‌عنوان یک رقابت درون‌تشکیلاتی یاد کنیم. درحقیقت رقابت سر ریاست مجلس دهم، در خانواده اصلاح‌طلبی بود و این رقابت در مجموعه‌ای اتفاق افتاد که اعتقاد به عقلانیت، درایت، ثبات، همفکری و تعامل داشتند که این رقابت با صحنه‌های زیبایی تزئین شد که اوج آن‌را باید هنگامی بدانیم که دکترعارف بلافاصله پس از اعلام نتایج، با روی گشاده به دکتر لاریجانی تبریک گفت که این مسئله نیز از قواعد مردم‌سالاری دینی مدنظر ما است.

تحلیل آرای رئیس و نواب رئیس مجلس دهم

نوریان با تاکید بر این‌که هویت اصلی نمایندگان اصلاح‌طلب، ناشی از نمایندگی مردم است، گفت: ترکیب هیات‌رئیسه، ترکیبی متعادلی است و رای بالای دکتر لاریجانی نشان از اقبال عمومی اجماع نسبی نمایندگان داشت و از دیگرسو، رای دکتر پزشکیان نشان از این داشت که فارغ از رقابت‌های میان جریان‌های سیاسی، اخلاق، شخصیت، رفتار و عملکرد افراد در منظر افکارعمومی باقی می‌ماند و دکتر مطهری نیز فردی است که همیشه با آزادگی و حریت، منافع اصلی نظام، انقلاب و مردم را درنظر می‌گیرد و بدون توجه به عواقب کار، درباره آن با رویکرد منافع ملی اعلام‌نظر می‌کند.

ترکیب هیات‌رئیسه مجلس دهم متعادل است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم با تاکید بر این‌که ترکیب کلی هیات‌رئیسه به‌صورت مساوی از دو جریان تشکیل یافته، اعلام کرد: خوشبختانه یک نماینده اهل سنت در هیات‌رییسه حضور دارد و به‌طور کلی ترکیب قومیتی، مذهبی و سیاسی هیات‌رییسه، ترکیبی متعادل است. البته جای بانوان در هیات‌رییسه خالی است که ما در فراکسیون امید، دو نامزد خانم معرفی کردیم که متاسفانه با فاصله رای اندک، از حضور در هیات‌رییسه بازماندند.

ویژگی‌های مثبت پزشکیان و مطهری تغییرناپذیر است

او در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا حضور مطهری و پزشکیان در جایگاه نائب‌رییس مجلس، مانع از بیان آزاد دیدگاهایشان نخواهد شد، گفت: آن‌چه که ما به عنوان ویژگی‌های مثبت مطهری و پزشکیان مطرح کردیم، درواقع به شخصیت‌ آن‌ها تعلق دارد و تفاوت ندارد که این عزیزان روی کدام صندلی بنشینند و این مسئله، به تغییر و تحول ماهوی در مواضع، افکار و عقایدشان نخواهد انجامید و کماکان انتظار افکار عمومی از این عزیزان این است که نظرهایشان را براساس رویه‌ها و اعتقادهای خود مطرح کنند.

اصلاحات خود را متعهد به رعایت خطوط قرمز نظام می‌داند

نوریان همچنین در واکنش به فضاسازی‌های توخالی و ایجاد قوانین نانوشته‌ای که سعی دارد اصلاح‌طلبان را از حضور در نقاط کلیدی مدیریتی کلان کشور دور سازند، اظهار کرد: در عالم رقابت‌های سیاسیک بخشی از کار جنگ‌ و عملیات روانی است و گروه‌های سیاسی سعی می‌کنند در رقابت با یکدیگر، حداکثر جایگاه را تصاحب کنند و برخی از جریان‌های سیاسی، برای نیل به اهداف‌شان از برخی تاکتیک‌های عملیات روانی استفاده کنند اما واقعیت این است که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی،‌ خطوط قرمز روشنی دارد که همگی باید به آن پایبند باشند. به بیان دیگر، من نماینده مردم ایران در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی هستم و حال که پا به عرصه گذاشته‌ام، خود را متعهد به رعایت این خطوط قرمز می‌دانم و به‌طور کلی معتقدم اصلاحات، تمامی این خطوط قرمز اصیل نظام را محترم می‌داند و رعایت می‌کند.

او گفت: برخی اوقات سلایق افراد در قضاوت‌ها دخیل می‌شوند و دقیقاً در چنین مباحثی است که به مشکل برمی‌خوریم و ممکن است، حقی ناحق یا ناحقی به‌صورت حق و حقیقت جلوه کند.

ضرورت اصلاح قانون انتخابات برای جلوگیری از تکرار ردصلاحیت‌ها

نوریان در پاسخ به سوالی درباره ردصلاحیت گسترده نیروهای اصلاح‌طلب، یادآور شد: آن‌چنان که مقام معظم رهبری اندکی پس از این ردصلاحیت‌ها فرمودند که در برخی موارد قانون انتخابات مشکلاتی دارد و با این حساب، نیاز به اصلاح قانون احساس می‌شود. درواقع مستفاد از بیانات مقام معظم رهبری می‌فهمیم که آن‌جا که قانون امکان دخالت سلایق و تفاسیر متفاوت را باز می‌گذارد، اشکال دارد. به هر تقدیر، مجری قانون هم یک انسان است که باورها، عقاید و سلائقی دارد و نهایتاً می‌بایست با اتکا به همین عقاید و باورها در راستای اجرای قانون عمل کند و آن‌جا که این سلائق در تصمیم‌گیری‌ها دخیل می‌شوند،‌ دچار مشکل می‌شویم.

تاکید رهبری بر لزوم اصلاح قوانین در مجلس

نماینده اصلاح‌طلب مردم شهرکرد در مجلس دهم ادامه داد:‌ با این حال، فکر می‌کنم همین عزیزانی که موفق به عبور از سد ردصلاحیت‌ها شده و موفق به دریافت رای مردم و رای‌اعتماد مجلس شده‌اند، می‌توانند این قوانین را اصلاح کنند. چراکه این افراد هم ظرفیت اصلاح قانون را دارند، هم انگیزه لازم را در اختیار دارند و هم برای حل این مشکل، احساس ضرورت کرده‌اند و در فرمایش‌های مقام معظم رهبری هم این نکته مطرح بود که اگر جایی در قانون، احساس خلاء کردید، در راستای رفع آن تلاش کنید.

سیاست به ما آموخته به‌جای گلایه، از فرصت‌ها استفاده کنیم

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره فضای سیاسی حاکم بر استان چهارمحال و بختیاری و کارشکنی برخی از نیروهای نزدیک به احمدی‌نژاد در کار دولت، اظهار کرد: ما در عالم سیاست آموخته‌ایم که گلایه‌ای نداشته‌باشیم و با خودمان تمرین کرده‌ایم که واقع‌بین باشیم و هیچ‌گاه به گذشته بازنگردیم و با امید به سوی جلو حرکت کنیم و هیچ‌گاه نیز از هیچ فرصتی برای نیل به اهداف‌مان نگذریم.

هرجا قدرت انباشت شود، فسادپذیر خواهد بود

نوریان با بیان این‌که اصلاح‌طلبان همواره بر مبانی‌‌شان پایبند خواهند بود، یادآور شد: یکی از مبانی مهم ما این است که رای و نظر مردم بر هر چیزی رجحان دارد و نکته دیگر نیز این است که معتقدیم همه کسانی که در امر کارگزاری حکومت حضور می‌یابند، انسان‌هایی جایزالخطا هستند و نباید برای کسی عصمت قائل باشیم. در کنار این دو مسئله، معتقدیم هرجا که قدرت انباشت شود، فسادپذیر خواهد بود و چهارمین مسئله این است که هنگامی برخی افراد طعم قدرت را می‌چشند، به‌دلیل وجود برخی الهام‌های زیاده‌طلبانه، به‌راحتی حاضر به گذشتن از این منافع و مناصب نیستند.

چرخش نخبگان مانع از شکل‌گیری فساد می‌شود

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم با تاکید بر این‌که قصد اشاره به هیچ فرد یا جناحی را ندارد، خاطرنشان کرد: چرخش نخبگان و جابه‌جایی در قدرت، همواره مانع شکل‌گیری فساد می‌شود اما همیشه مقاومت‌هایی دربرابر آن وجود دارد و این درحالی است که برخی از افراد، باوجود این‌که در مناصب دولتی حضور ندارند و درحاشیه قرار گرفته‌اند اما همچنان کار را رها نکرده‌اند و به‌عنوان عوامل فشار و گروه‌های ذی‌نفوذ، با استفاده از عواملی که در سیستم دارند، به دستگاه‌های اداری و اجرایی فشار می‌آورند.

برخی از مدیران صرفاً به میز و منصب متعهدند

او گفت: ما معمولاً در برخی از پست‌های تخصصی و حساس با افرادی روبرو هستیم که آن مناصب را در دولت آیت‌الله هاشمی، آقای خاتمی، آقای احمدی‌نژاد در اختیار داشتند و بعضاً‌ امروز در دولت روحانی نیز حضور دارند که این نشان دهنده وجود معضلی در سازوکار اداره کشور ما است. به هر حال، من به‌عنوان یک مدیر اقتصادی، به یک رویکرد خاص مدیریتی و اقتصادی اعتقاد دارم و هنگامی که به‌عنوان نمونه دولتی با رویکرد اقتصاد باز روی کار می‌آید، طبیعتاً‌ من که به اقتصاد مدیریت‌شده یا به‌اصطلاح سوسیالیستی اعتقاد دارم، نباید بتوانم با آن دولت کار کنم؛ اما چه اتفاقی می‌افتد که گروهی از افراد در تمام دولت‌ها با هر رویکردی کار می‌‌کنند؟! درواقع این مسئله نشان می‌دهد، این افراد کاری به رویکردها و مواضع ندارد و تنها خود را به میز و منصب متعهد می‌داند.

دولت روحانی اعتدالی نیست؛ ائتلافی است

نوریان تصریح کرد: شاید یکی از اشکال‌های دولت روحانی نیز همین مسئله باشد. هنگامی کار سیستماتیک و نظام‌مند پیش نرود، نمی‌توان از آن انتظار معجزه داشته‌باشیم. دولت به‌ عنوان یک سیستم و نظام کار می‌کند و تک‌تک مدیران و مناصب آن‌ها به‌مثابه پیچ و مهره‌های این سیستم کار می‌کنند و اگر یکی از آن‌ها اشتباه کند،‌ کار کل سیستم را مختل می‌کنند.

شعارم «حمایتِ هوشمندانه» از دولت است

این نماینده اصلاح‌طلب شهرکرد در مجلس دهم یادآور شد: برخلاف آن‌چه ازسوی دولت یازدهم ادعا می‌شود، این دولت اعتدالی نیست؛ بلکه یک دولت ائتلافی است و با کنار هم قرار دادن برخی عناصر چپ و راست، دولتی تشکیل داده‌ایم. البته من خود را حامی دولت می‌دانم اما همیشه تاکید کرده‌ام که این حمایت باید «هوشمندانه» باشد و شعارم همواره «حمایت هوشمندانه» از دولت بوده‌است.

او ادامه داد: این حمایت هوشمندانه به این معنا است که برای پیشبرد مسائل مردم، نیاز به حمایت دولت داریم و دولت نیز به این دلیل که با رای مردم روی کار آمده، باید ازسوی ما مورد حمایت قرار گیرد. با این حال، این حمایت، بی‌قید و بی‌چون‌وچرا نیست؛ بلکه حق مردم بر ما این است که اگر دیدیم یک صاحب‌منصب از وظایف خود عدول کرد، از حق مردم دفاع کنیم و آن‌جا که دیدیم دولت به‌دنبال حل مشکل‌های مردم است، وظیفه داریم،‌ از این دولت حمایت کنیم.

فضای سیاسی مجلس دهم کاملاً سیال است

او با اشاره به شکل‌گیری ائتلاف‌های شکننده در مجلس دهم به‌ویژه ازسوی اصولگرایان،‌ اعلام کرد: فضای سیاسی حاکم بر مجلس، بسیار سیال است و اگر اعداد و ارقام آرایی که در این یکی دو روز به نامزدهای چپ و راست را تحلیل کنید، متوجه می‌شوید که حدود ۵۰ تا ۶۰ نماینده در همین مجلس، نه کاملاً خود را متعلق به فراکسیون امید می‌دانند و نه فراکسیون ولایت.

اصولگرایان در مدیریت لحظه‌ای مجلس موفق‌تر عمل کردند

نوریان تصریح کرد: در واقع وزن این ۵۰ یا ۶۰ نماینده که با دیدگاهی مستقل به مسائل نگاه می‌کنند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. واقعیت این است که در جریان انتخاب رئیس مجلس، طیف نزدیک به لاریجانی موفق به جذب این افراد شد که این مهم، با استفاده از تبلیغات، برگزاری جلسه‌ها و مراوده‌های چهره‌ به چهره انجام شد و در مجموع جریان اصولگرا، در مدیریت لحظه‌ای فضای مجلس موفق‌تر از ما عمل کرد.

ائتلاف اصولگرایان و لاریجانی پایدار نخواهد ماند

نماینده مردم شهرکرد همچنین در واکنش به این سوال که آیا ائتلاف اصولگرایان با لاریجانی پایدار خواهد ماند یا خیر، گفت: به نظر نمی‌رسد که این ائتلاف پایدار بماند اما به هرحال آن‌چه مسلم است،‌ این است که هم‌اکنون زمان مناسبی برای تحلیل فضای مجلس نیست و با مرور زمان، نمایندگان و به‌ویژه همین نمایندگان مستقل وضعیت خود را بهتر درک خواهند کرد و در آن زمان می‌توان درباره صف‌بندی‌های مجلس اظهارنظر کرد.

تشریح نتایج حضور عارف در صحنه رقابت

این نماینده اصلاح‌طلب در تحلیل منافع ناشی از عدم انصراف عارف از رقابت، اعلام کرد: حضور دکتر عارف در صحنه، از یکسو منجر به حفظ انسجام فراکسیون امید شد و از دیگرسو می‌تواند نمایندگان مستقل را به این فکر بیاندازد که برای تشکیل فراکسیون مستقل و عدم پذیرش زعامت اصولگرایان تلاش کنند که این مسئله،‌ درنهایت منجر به این می‌شود که فراکسیون امید، به فراکسیون اکثریت مجلس تبدیل شود. درواقع این مسئله قابل پیش‌بینی است و هم‌اکنون به سمت وقوع این پدیده در حال حرکت هستیم. بماند که فضای مجلس، بسیار سیال است و برای تحقق این مسئله باید کمی منتظر بمانیم.

عارف به‌خاطر تعهد به مردم در صحنه رقابت باقی‌ماند

نوریان اضافه کرد: شاید قابل پیش‌بینی بود که آقای عارف موفق به کسب اکثریت آرای نمایندگان برای حضور در جایگاه رئیس مجلس نخواهد شد اما به هر حال، مردم از ایشان انتظار داشتند که در صحنه بماند و دکتر عارف نیز خود را به این خواست مردم متعهد دانسته و تا آخرین لحظه براساس اصول دموکراسی در صحنه باقی ماندند و تمام تلاش‌شان را هم انجام دادند و بلافاصله پس از شکست نیز نشان دادند که همچنان متعهد به اخلاق بوده و با بزرگ‌منشی به رقیب تبریک گفتند.

امیدوارم دیگر شاهد صحنه‌های ملال‌آور مجلس نهم نباشیم

او ضمن مقایسه مجلس دهم و مجلس نهم، اعلام کرد: امیدواریم درمجلس دهم، شاهد آن صحنه‌های ملال‌آور مجلس نهم نباشیم و در فضایی رقابتی و دوستانه در راستای حل مشکل‌های مردم اقدام شود و ما به این "امید" امیدواریم.

بزرگان مجلس می‌توانند اقلیت افراطی را مدیریت کنند

نماینده اصلاح‌طلب مردم شهرکرد در مجلس دهم هشدار داد: فراموش نکنیم، هنوز هم معدود چهره‌های افراطی که به‌دنبال رادیکال‌کردن فضای مجلس باشند، حضور دارند اما تعدادشان به آن میزان که قادر به موج‌سازی باشند، نیست و فارغ از آن، بزرگان مجلس با حلم، بردباری و مدیریت اصولی مجلس،‌ اقلیت کوچکی که به دنبال افراطی‌کردن فضای مجلس هستند را مدیریت خواهند کرد.

آغاز رایزنی برای تشکیل کمیسیون‌ها به‌صورت فراکسیونی و انفرادی

او در پاسخ به سوال دیگری درباره رایزنی‌ها برای تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس، اعلام کرد: برای تشکیل کمیسیون‌های تخصصی، هم به‌صورت حزبی و فراکسیونی و هم به‌صورت انفرادی ازسوی نمایندگان رای‌زنی‌هایی درحال انجام است اما درنهایت،‌ امیدواریم در تمام کمیسیون‌ها، ترکیبی نسبی و برابر شکل گیرد.

با اتکا به سوابق مدیریتی گذشته به کمیسیون عمران می‌روم

نوریان تصریح کرد: باتوجه به تجاربی که در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته‌ام، احتمالاً در کمیسیون عمران حضور خواهم یافت و انتخاب هیات‌رئیسه کمیسیون‌ها، پس از انتخاب اعضای 23گانه هر کمیسیون و در داخل آن کمیسیون با رای‌گیری انتخاب می‌شوند که این بحث در روزهای یکشنبه، دوشبنه و سه‌شنبه پیگیری خواهد شد.

گاهی لابی‌های سیاسی جای تخصص‌محوری را می‌گیرد

او در پاسخ به سوالی درباره رویکرد برنامه‌محور در تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس، اعلام کرد: باوجود این‌که باید افراد با اتکا به ظرفیت، دانش و تخصص‌هایی که دارند، در کمیسیون‌ها حضور یابند، اما متاسفانه بعضاً شاهد بودیم که لابی‌ها و رایزنی‌ها جای این رویکرد تخصص‌محور را گرفته است.

سیاست‌زدگی در مجلس دهم به حداقل می‌رسد

نماینده مردم شهرکرد یادآور شد: نمی‌خواهم ادعا کنم که در مجلس دهم، به هیچ عنوان شاهد این سیاست‌زدگی‌ها در تشکیل کمیسیون‌ها نخواهیم بود اما معتقدم باتوجه به فضای عمومی مجلس،  این مسائل در مجلس دهم به حداقل برسد.

تشریح برنامه‌های کمیسیون عمران مجلس دهم

او در تشریح برنامه‌های خود در کمیسیون عمران گفت: درهرحال، دستگاه‌های ذی‌ربط این کمیسیون، دستگاه‌های اجرایی هستند که با ساخت زیربناهای اقتصادی کشور ازجمله راه‌ها، جاده‌ها، فرودگاه‌ها، مسائل مربوط به مدیریت شهری، مسکن و مسائلی که به عمران و آبادانی کشور مربوط است، سر و کار دارد. بنابر این یکی از برنامه‌های راهبردی این کمیسیون باید کمک به رونق اقتصادی و رفع موانع تولید باشد.

برنامه کمیسیون عمران برای حل مشکل رکود مسکن

نوریان با اشاره به رکود شدید در بخش مسکن، اعلام کرد: وزارت مسکن، راه و شهرسازی یکی از دستگاه‌هایی است که به‌طور مستقیم با کمیسیون عمران ارتباط دارد که طرح‌ها و لوایح مربوط به این حوزه باید از طریق کمیسیون عمران مطرح شود و برای آن در کشور ریل‌گذاری شود.

راه‌کارهای کمیسیون عمران برای مقابله با آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای

او گفت: از دیگرسو، حمل و نقل ریلی کشور یکی دیگر از مسائل مهم در بحث عمران است که متاسفانه هر روز شاهد اخباری درخصوص آمار مرگ و میر بالای جاده‌ای در کشور هستیم که این مسئله نیز همچون مسائل مربوط به بنادر، کشتی‌رانی، فرودگاه‌ها و ترانزیت هوایی، می‌تواند در کمیسیون عمران سامان‌دهی شود و مرتفع کردن این مشکلات، حتی می‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکل اشتغال جوانان باشد.

راهکارهای کمیسیون عمران برای حل مشکلات «مسکن مهر»

نوریان در پایان با اشاره به معضل‌های ناشی از طرح «مسکن مهر» خاطرنشان کرد: یکی از کلیدی‌ترین مشکلات کشور «مسکن مهر» است که حواشی بسیاری برای کشور ایجاد کرد. ما از یک‌سو، با تقاضای بالایی در بخش مسکن روبرو هستیم و با زوج‌های جوانی که مشکل مسکن،‌ به معضلی اساسی در زندگی‌شان تبدیل شده، روبرو هستیم و از دیگرسو، با آمار عجیب و غریب منازل و مساکن خالی روبرو شده‌ایم. همه این‌ها، باید در کمیسیون عمران موردتوجه قرار گیرد و برای حل مشکلات مربوط به آن، تلاش شود.

کد خبر : ۳۷۷۰۱۰