خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی:

دولت عربستان با نگاهی سیاسی امکان حضور زائران ایرانی را سلب کرد

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: متاسفانه دولت عربستان سعودی با نگاهی سیاسی به فریضه واجب حج ضمن کارشکنی در مسیر اجرای پیشنهادات منطقی ایران که متضمن تامین امنیت و عزت حجاج است، امکان ادای فرضه واجب را از زائران ایرانی سلب کرد.

به گزارش ایلنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، کیوان خسروی در دیدار خلیل هاشمی الادریسی مدیر مسئول خبرگزاری ماپ از کشور مغرب این مطلب را بیان کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی کشورهای سلامی از یکدیگر در ابعاد عمومی و اختصاصی، اظهار داشت: موثرترین و کم‌هزینه‌ترین جایگاه در حوزه انتقال اطلاعات به افکار عمومی دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را رسانه‌های مرجع در اختیار دارند.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با تشریح اولویت‌های اصلی در حوزه ارتباطات فرهنگی و رسانه‌ای میان کشورهای اسلامی به فتنه تفرقه‌افکنی میان فرقه‌های اسلامی و درگیر کردن کشورهای اسلامی در جنگ‌های مذهبی و طایفه‌ای اشاره کرد.

خسروی تصریح کرد: روند نگران‌کننده موجود ضمن اتلاف سرمایه‌های انسانی و منابع حیاتی کشورهای اسلامی، موجب ارائه چهره‌ای غیر واقعی از دین حنیف اسلام و به حاشیه رفتن موضوع اصلی جهان اسلام یعنی مقابله با رژیم صهیونیستی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رجوع مسلمانان و علمای اسلامی به اندیشه ناب و وحدت آفرین اسلامی که از سوی شخصیت‌هایی همچون امام خمینی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امام موسی صدر، شیخ محمد شلتوت و سیدقطب ارائه شده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که در مبارزه با گروهها و افکار تکفیری و تروریستی پرچم‌دار بوده در روشنگری و شفاف‌سازی و معرفی چهره واقعی اسلام به دنیا نیز آماده همکاری و اقدام مشترک با سایر کشورهای اسلامی است.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در ادامه به توافق ایران و 1+5 اشاره کرد و افزود: ایجاد شرایط جدید در تعاملات و همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف فرصت بسیار مناسبی را در اختیار کشورهای اسلامی از جمله مغرب برای تقویت روابط اقتصادی همه‌جانبه با ایران قرار داده است.

خلیل هاشمی الادریسی مدیر مسئول خبرگزاری ماپ کشور مغرب نیز در این دیدار اظهار داشت: تفاوت‌های زیادی میان واقعیت‌های جامعه ایران با تصویرسازی که از سوی رسانه‌های غربی علیه این کشور می‌شود، قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: گفت‌وگوی مستمر میان دستگاه‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی و همراه‌سازی افکارعمومی کشورهای اسلامی با رویکردهای وحدت‌آفرین بسیار موثر و تعیین‌کننده است.

 

کد خبر : ۳۷۶۶۵۴