خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

اگر کمک تهران نبود هیچ نقطه امنی در منطقه حساس غرب آسیا وجود نداشت/ تداوم حمایت‌های مستشاری ایران

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه تاکید کرد: اگر کمک تهران و اقدامات موثر ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم نبود اکنون هیچ نقطه امنی در منطقه حساس غرب آسیا وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به عملیات مهم فلوجه عراق علیه داعش گفت: جمهوری اسلامی ایران با افتخار و قاطعیت به کمک‌های مستشاری خود در مبارزه جدی با تروریسم در منطقه ادامه می‌دهد و آن را برای کمک به امنیت و ثبات همه کشورهای منطقه و جهان امری حیاتی می‌داند.

وی با بیان اینکه اگر کمک تهران و اقدامات موثر ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم نبود اکنون هیچ نقطه امنی در منطقه حساس غرب آسیا وجود نداشت، اظهار داشت: در صورت اراده جدی جهانی در مبارزه با تروریسم، به یقین تروریست‌ها در آینده منطقه جایی نخواهند داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با بیان اینکه متاسفانه حامیان دولتی و غیردولتی تروریست‌ها و طرف‌هایی که از تروریسم استفاده ابزاری می‌کنند، علاوه بر تهدید امنیت منطقه و جهان، خود را نیز به شدت متضرر ساخته‌اند، تصریح کرد: تهران، تمرکز بر راه حل سیاسی مبارزه جدی با تروریسم و همکاری‌های همه‌جانبه منطقه ای را از ضرورت‌های کنونی می‌داند.

 

کد خبر : ۳۷۶۰۴۸