خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه انگلستان:

مادامی که ایران به دنبال بمب هسته‌ای نباشد، از توافق دفاع می‌کنم

عادل الجبیر در نشست خبری مشترک وزرای خارجه عربستان و انگلیس در جده مدعی شد ایران خواهان نابودی عربستان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه سعودی گازت، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه عربستان در جده روز گذشته در خصوص توافق هسته‌ای با ایران، به همتایان خود در خلیج فارس اطمینان داد که قدرت‌های جهانی بر عملکرد ایران نظارت خواهند داشت.

او اضافه کرد: «فقط به این خاطر که ما به توافق با ایران درباره  هسته‌ای دست پیدا کردیم، به این معنا نیست که ما چشم خود را بر تلاش  ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه یا برنامه موشک‌های بالستیک آن که تهدیدی جدی برای صلح و نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است می‌بندیم.»

الجبیر نیز در ادامه ادعاهای وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما تا زمانی که اطمینان داشته باشیم ایران به دستیابی به توانایی‌های بمب هسته‌ای نیست از این توافق حمایت خواهیم کرد.

او در ادامه گفته است که به هر حال در نهایت ایران همسایه ماست و ما باید با آنها زندگی کنیم. اما سخت است که با همسایه‌ای که هدف آن نابودی شماست زندگی کنید؛ به همین دلیل است که رابطه با ایران آنچه که باید باشد، نیست. ایران باید اصول روابط خوب همسایگی احترام بگذارد و با تمرکز بر  وضعیت داخلی خود  در امور کشورهای دیگر منطقه، به ویژه عراق دخالت نکند.

کد خبر : ۳۷۶۰۴۷