خبرگزاری کار ایران

امیر شهلا در گفت‌وگو با ایلنا:

موفقیت اصلاح‌طلبان، حذف تندروها از مجلس دهم بود

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: هدف اصلی اصلاحات آن بود که جریان اعتدالگرا به مجلس راه پیدا کنند؛ حال به این موفقیت دست یافتیم به عبارت دیگر در مجلس دهم خبری از تندوری و افراطی‌گری نخواهد بود.

امیر شهلا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: نتایج هیات رئیسه موقت مجلس دهم نشان داد اصلاح‌طلبان بیش از آن که مجلس را معطوف به اصولگرایان اعتدالی بدانند، از آن خود می‌دانستند اما نباید از این نکته غافل شد که مجلس دهم همچون مجلس نهم افراطی نیست.

او تصریح کرد: اصلاح‌طلبان باید بدانند آرایشان در شرایط حساس و تعیین‌کننده شکننده است، از این رو نیاز به حمایت مستقلان و اعتدالیون دارند، بنابراین در شرایط فعلی ما نباید به دنبال از خود کردن هیات رییسه مجلس باشیم، چرا که اقدام‌های دیگر، تنها به افزایش لج و لجبازی‌ها از سوی برخی تندروها دامن می‌زند.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: آن چه که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، آن است که دولت در سال آخر خود نیازمند همکاری مجلس است تا از این طریق بتواند مشکلات معیشتی را تخفیف بدهد، تا بدین طریق انتخابات سال آینده با نتایج خوبی همراه باشد.

شهلا با اشاره به اینکه مطالبه مردم مبنی بر تغییر در ساختار مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تنها در ریاست مجلس متجلی نیست، اظهار کرد: نباید مجلس را به دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم کرد، مجلس دهم متشکل از دو گروه مخالفان و موافقان برجام است، بنابراین باید از تقسیم‌بندی جناحی که در ادوار قبل مجلس صورت می گرفت، پرهیز کرد.

او با بیان اینکه مجلس دهم عین پیروزی برجام است، خاطرنشان کرد: اکثریت مجلس دهم با برجام موافق هستند، حال باید از فرصتی که برجام برای ما به وجود آورده نهایت استفاده را کرد، این امر به معنای آن است که استراتژی اصلاح‌طلبان به پیروزی نائل شده نه شکست.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر اینکه باید از تقسیم‌بندی جناحی کردن در مجلس پرهیز کرد، ادامه داد: هدف اصلی اصلاحات آن بود که جریان اعتدالگرا به مجلس راه پیدا کنند؛ حال به این موفقیت دست یافتیم به عبارت دیگر در مجلس دهم خبری از تندوری و افراطی‌گری نخواهد بود.

شهلا اظهار کرد: همانگونه که اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ جریان افراطی‌گری را کنار زد و به فضای ۸ ساله احمدی‌نژاد با خیزش مردمی پایان داد و دکتر روحانی را به عنوان منتخب مردم برگزیده شد، در شرایط فعلی هم سرخوردگی معنا ندارد، چرا که اصلاح‌طلبان به اهدافشان هم در انتخابات ۹۲ و هم در انتخابات ۹۴ دست یافتند.

او عنوان کرد: یادمان باشد که مجلس دهم از وجود کسانی که دکتر ظریف و دکتر صالحی را تهدید به دفن کردن در راکتور اراک می کردند، عاری  است و علیرغم رد صلاحیت‌های گسترده به خواسته خود رسیدیم.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیام و مطالبه مردم در انتخابات ۹۴ مبنی بر تغییر بود، با توجه به انتخابات هیات رییسه این امر مایه دلسردی مردم در حضور در انتخابات سال ۹۶ نخواهد شد؟ افزود: دمیدن در کوره انتظارات و مطالبات مردم بدون محاسبه داشته‌ها و ارزیابی صحیح مجلس امری اشتباه است.

شهلا ادامه داد: انتخاب ریاست مجلس ناشی از فعل و انفعالات در بیرون مجلس است، به عبارت دیگر بسیاری از پارامترهای بیرونی در انتخاب ریاست مجلس تاثیرگذار خواهد بود، اما ممکن است در فرآیند دموکراتیک شخص دیگری رییس مجلس شود و آن هدفگذاری نهائی است.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: مجلس دهم باید دولت را یاری کند تا کشور از رکود اقتصادی، تورم و بحران بیکاری که مردم با آن مواجه هستند خارج شود، چرا که در این صورت است که  بار دیگر در انتخابات سال آینده مجددا پیروز میدان باشیم.

شهلا با بیان اینکه اگر به هدفی که قبل از انتخابات برای خود تعیین کرده بودیم؛ یعنی اخراج تندروها از مجلس مومن باشیم و تفاوتی بین ریاست دکتر عارف و دکتر لاریجانی نمی‌بینم، افزود: هر دو این بزرگواران مدافع برجام هستند، یکی با مشی اصلاح‌طلبانه و دیگری با مشی اعتدالی اصولگرایانه.

او در پایان با بیان اینکه فضا روشن و امیدوار کننده است، عنوان کرد: مجلس دهم باید به یاری دولت در جهت تحقق وعده های خویش بپردازد.

کد خبر : ۳۷۵۹۰۷