خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

عربستان وظیفه تأمین امنیت حجاج ایرانی را نمی پذیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: عربستان وقت را تلف کرده و همه راه ها را برای ایران بسته و در صورت انجام نشدن حج، مسئولیت بر عهده سعودی هاست.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری شنبه شب در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما با اشاره به مسایل سیاست خارجی کشور از جمله به موضوع حج سال ۹۵ اظهار کرد: متولی انجام مذاکرات، سازمان حج بوده و آنچه که تاکنون اتفاق افتاده بر عهده مسئولان سعودی است.

وی افزود: عربستان برخلاف شعاری که تابحال داده، مسئله حج را به مناسبات سیاسی دخالت داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: عربستان در مسائل مختلف، خود را رو در روی ایران تلقی می‌کند و مدت‌هاست که سیاست خود را بر پایه تنش با ایران قرار داده است.

او گفت: آنچه ما مشاهده می‌کنیم، تلاش عربستان برای افزایش تنش‌ها در این زمینه است و این عربستان است که باید به عنوان دولت میزبان در حج، وظایف میزبانی را رعایت کند.

جابری انصاری تصریح کرد: بر اساس آخرین اقدامات و گفت وگوهای انجام شده، عربستان بدیهی ترین وظایف خود که تأمین امنیت و سلامت حجاج و حمایت کنسولی از آنهاست را نپذیرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسئول بسیاری از اتفاقات منطقه، عربستان است و شاید یکی از دلایل سیاست های خشن عربستان، نگرانی از رفتار آنها در جهان و نگاه افکار جهانی به آنها باشد.

کد خبر : ۳۷۵۷۲۹