خبرگزاری کار ایران

سردار صفوی در سخنرانی پیش از خطبه‌ها:

مجلس جدید می‌تواند در اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم تاثیرگذار باشد

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: الگوی مقاومت و پیروزی دفاع مقدس ، راهنمایی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایلنا، سردار سید یحیی صفوی ، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و نزدیکی به ایام ۱۴ خرداد ،بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخنرانی کرد با اشاره به رخدادهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس گفت:برخی از پدیده ها ی اجتماعی و سیاسی و ایدئولوژیک که از حقیقت و معنویت الهی برخوردار باشند قابلیت نفوذ و تکرار پیدا می کنند و بدون تردید دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی هشت سال دفاع مقدس از جمله اینگونه حوادث قرن حاضر در مقیاس منطقه ای و جهانی هستند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه ملت ایران گفت:آمریکائیها و صهیونیست ها و همپیمانان منطقه ای آنها طی ۳۸ سال گذشته هر توطئه و جنگ مستقیم و یا نیابتی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته اند و شکست خورده اند.

سردار صفوی ادامه داد:سوال این است که هم اکنون آیا الگوی مقاومت هشت سال دفاع مقدس می تواند برای اقصاد مقاومتی هم یک سند راهنما در جهت پیروزی باشد.

وی افزود:هدف اساسی جنگ ها تحمیل اراده سیاسی یک دولت و یا ائتلافی از دولتها علیه دولت دیگر است و این تحمیل اراده سیاسی ممکن است تصرف قسمتی از سرزمین یا منابع اقتصادی و یا تحمیل یک قرارداد سیاسی نظامی یا لغو قرارداد قبلی باشد . هدف جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و جنگ سیاسی هم ، تحمیل اراده سیاسی دولتی و یا مجموعه ای از دولتها علیه دولت و حکومت و ملت دیگری است .

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد:اگر دولت مهاجم بتواند دولت دیگر را تسلیم و وادار به اطاعت و تبعیت از خود کند ، جنگ را برده و پیروز شده است ، لیکن اگر دولت و ملت و یا حکومت مورد تعدی و تجاوز در مقابل اراده سیاسی دشمن ، استقامت کند و اهداف دشمن را با شکست مواجه کند ، می تواند اراده خود را بر دشمن مهاجم تحمیل کند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اصول و مولفه های قدرتی که ملت ایران توانست با بهره گیری آنها حماسه مقاومت را شکل دهد ، این سوال را مطرح کرد که آیا می توان هم اکنون با همین الگو در مقابله با جنگ اقتصادی و فشارهای سیاسی و اقتصادی دشمنان ایستاد ؟

وی در ادامه به تشریح برخی از این اصول و مولفه های قدرت پرداخت و گفت:خاطرم هست که در بهمن سال ۶۴ خدمت حضرت امام رضوا ن الله تعالی علیه رسیدیم ، آن زمان بنده فرمانده نیروی زمینی سپاه بودم. ضمن ارائه گزارش طرح های عملیاتی به محضر امام از سختی ها ی عبور از اروند و اینکه ممکن است آنجا را تصرف کنیم، لیکن نتوانیم تثبیت کنیم خدمت حضرت امام گزارش دادم ، حضرت امام اولین جمله ای که فرمودند این بود که اصلا فرمانده کل قوا خداست ، همان خدایی که به شما فرمان اقامه نماز داده است همان خدا به شما دستور دفاع داده است. بروید مطمئن باشید پیروز می شوید ، من هم میایم و آنجا با شما نماز می خوانم ، ماهم مطالب حضرت امام را به سایر فرماندهان و نیروهای رزمنده منتقل کردیم .

سرلشکر صفوی در ادامه، فتوحات بزر گ در جنگ را نتیجه اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به توانمندیهای ملت بزگ ایران ، خصوصا جوانان دانست و تبعیت از رهنمودهای حکیمانه حضرت امام را از دیگر مولفه های قدرت در دفاع مقدس دانست و گفت:امام رحمه الله علیه ، جنگ را مسئله اصلی کشور برای ملت و دولت و سایر قوا نامیدند و توانمندیهای ملت شجاع ایران را به میدان آوردند و با فرمان امام راحل بیش از دومیلیون بسیجی داوطلب وارد میدانهای جنگ شدند .

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: آیا مسئله اصلی دولت و و ملت ما هم اکنون اقتصاد مقاومتی هست یا خیر؟ آیا مسئولان سطوح بالا اولویت اصلی خود را در فکر و اندیشه و اقدام و عمل به حل مشکلات اقتصادی مردم قرار داده اند و یا سیاست خارجی مسئله اصلی آنها است.

صفوی مدیریت و روحیه جهادی و برنامه ریزی صحیح عملیاتی در مسائل کلان و جزئی برای کسب پیروزی را از دیگر مولفه های قدرت در دفاع مقدس دانست و با اشاره با طرح ریزی عملیات شکست حصر آبادان گفت:در پنجم مهر ماه سال ۱۳۶۰ ده طرح عملیاتی را به نام طرح های عملیاتی کربلای یک تا ده طرح ریزی کردیم . در این طرح ریزی ها سردار محسن رضایی ، شهید بزرگوار امیر سپهبد صیاد شیرازی و شهید حسن باقری ، اینجانب و امیر شمخانی و سرداران رشید و برخی دیگر محور بودیم ، ما با توجه به توانمندیها و قدرت خودمان و ضعف دشمن می دانستیم در چه سرزمینی و در چه زمانبندی دشمن را شکست بدهیم.

وی ادامه داد:اگر می بینید طی ۹ ماه چهار عملیات پیروزمند طریق القدس و آزادی بستان در دیماه سال ۶۰ و عملیات فتح المبین در فروردین ۶۱ و آزادی خرمشهر در سال ۶۱ به وقوع می پیوندد و بیش از از هشت هزار کیلومتر مربع از سرزمینهای اشغال شده در جنوب آزاد می شود و به مرز بین المللی رسیده و بیش از ۲۸ هزار اسیراز دشمن میگیریم ، نشان دهنده مدیریت و فرماندهی در سطوح عالی جنگ یعنی قرارگاه های عملیاتی و مدیریت و شجاعت فرماندهان لشکرها و تیپ ها سپاه ،ارتش و رزمندگان غیور بسیجی و جهاد سازندگی است.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس گفت :آیا برای اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن تدابیر حضرت آقا ، برنامه ریزی و مدیریت کلان و جزء داریم و یا ظرفیت بنگاه های کوچک و متوسط را برای افزایش تولید در بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی و معدنی با دادن وام های بانکی و برنامه ریزی اصولی به میدان آورده شده است؟ و خوب است که این موضوعات را مسئولان مربوطه به مردم گزارش دهند.

سرلشکر صفوی اقدام و عمل خلاقانه در طرح ریزی عملیاتی را از دیگر عناصر و مولفه های قدرت در دفاع مقدس دانست و گفت:ما در جنگ به شیوه کلاسیک نجنگیدیم . ما جنگ انقلابی را طرح ریزی و اجرا کردیم و از نبوغ فرماندهان جوان و خصوصیات برتر ساز رزمندگانمان و از طرح ریزی های عملیاتی غیر قابل تصور دشمن و عوارض جغرافیای طبیعی استفاده کردیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: در اقتصاد مقاومتی می توانیم از خلاقیت و ابتکار عمل و ظرفیت و توانمندیهای داخلی مان استفاده کنیم.

وی ادامه داد:اتحاد و انسجام ملت و دولت و قوای مقننه و قضائیه زیر پرچم رهبری انقلاب بود که ما را به پیروزی رساند. برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی هم راهی جز عزم و اراده ملی و کمک ملت به دولت و کمک دولت به مردم برای حل مشکلات اقتصادی نیست.

دستیار مقام معظم رهبری با اشاره به تشکیل مجلس جدید گفت: مجلس جدید که فردا آغاز به کار می کند می تواند در اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم تاثیر گذار باشد.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکان الگو برداری از دفاع مقدس در عرصه های مختلف ، گفت:پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک الگوی مقاومت و مدل حکومتی را برای آزادی و استقلال و سعادت ملت های جهان اسلام عرضه کرد و آمریکائیها و صهیونیستها و هم پیمانان آنه قادر به جلوگیری از قدرت نفوذ و تکثیر اندیشه سیاسی امام راحل و مقام معظم رهبری مان حضرت امام خامنه ای نیستند.

وی افزود:مدتها است که آنها جنگ نیابتی تمام عیار اقتصادی سیاسی و فرهنگی علیه ملتمان ، سامان داده اند. رمز بقاء زندگی و تداوم حیات سیاسی و حفظ ارزشها و هویت اسلامی و ملی ما از مسیر استقامت در راه حق و در راه اسلام و قرآن و مجاهدت همه جانبه فرهنگی اقتصادی ، سیاسی و نظامی در مقابل دشمنان تا کسب نصرت الهی است که ملت ما شایستگی آنرا دارد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری اضافه کرد :برخی تفاوت دولت و حکومت را نمی دانند. دولت شامل اشخاص و سازمانهایی می گردد که در یک انتخابات پیروز شده اند و کار مدیرت اجرایی و سیاستگذاری در یک کشور خاص را در یک برهه از زمان برعهده می گیرند. دولت به اداره امور مردم می پردازد و دیر یا زود جای خود را به دولت دیگری می دهد، در حالیکه حکومت در برگیرنده دولت و قوای مقننه و قضائیه و قوای مسلح و سرزمین است و از دوام و بقاء بیشتری برخوردار است و ویژگی اصلی آن حاکمیت اوست ، در حالیکه دولت فاقد حاکمیت است .

وی افزود:در قانون اساسی ما رئیس حکومت ،مقام معظم ولی فقیه است و و رئیس دولت رئیس جمهور است و هر دو از طرف مردم بصورت انتخابات تعیین می گردند.

کد خبر : ۳۷۵۰۰۶