خبرگزاری کار ایران

آیت‌‌الله دری نجف‌آبادی:

امنیت شغلی و جان مردم را نباید با واردات بی‌برنامه به خطر بیاندازیم/بانک‌ها از ارائه وام‌های صوری پرهیز کنند

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان بر لزوم استراتژی توسعه صادرات برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: چرا باید کشور به جای واردات برخی کالاهای ضروری به واردات کالاهای لوکس، لوازم آرایشی و یا کالاهایی که مشابه داخلی دارند بپردازد.

به گزارش ایلنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به دوره جدید مجلس خبرگان گفت: «این پیام حاوی نکات ارزشمندی است که توجه به آن از سوی خبرگان با توجه به شأن عظیمی که این مجلس دارد بسیار می­تواند راهگشا باشد».

وی با استناد به خطبة 216 نهج البلاغه حقوق متقابل مردم و مسؤولان اشاره و برخی از این حقوق را یادآور شد. وی تقوای فردی و جمعی افراد جامعه را از لوازم پیشرفت و تعالی جامعه برشمرد و اظهار داشت با توجه به نزدیک بودن ایام و لیالی نورانی ماه مبارک رمضان بر کسب معنویت و بهره برداری از این گونه فرصت ها تأکید کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند استراتژی به ویژه استراتژی توسعه صادرات به معنای همه جانبه و حکیمانه هستیم.

وی استفاده از فرصت مناسب توسعه صادرات کالاهای تولیدی مخصوصاً در بخش کشاورزی به ویژه صادرات به کشورهای همسایه را خواستار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان در ادامه بر استراتژی واردات برنامه ریزی شده و هدفمند تأکید کرد و گفت: «جایگزینی واردات از ضرورت‌های امروز کشور ماست. چرا باید کشور به جای واردات برخی کالاهای ضروری به واردات کالاهای لوکس، لوازم آرایشی و یا کالاهایی که مشابه داخلی دارند بپردازد. آیا صحیح است ما سلامت، امنیت جانی و شغلی و امنیت در سایر عرصه­‌هایمان را با واردات بی برنامه به خطر بیاندازیم؟».

وی افزود:رقابت در عرصه اقتصاد و تولید به ویژه با تأکید بر صرفه جویی در هزینه‌ها نیاز امروز اقتصاد ماست. نرخ مصرف باید در کشور حکیمانه باشد و از مصرف زده گی و اسراف و تبذیر بویژه در امور غیر فردی جداً پرهیز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نسبت به نظام بانکی نیز باید در جهت اجرای صحیح قانون مصوب مجلس اقدام شود و از ارائه وام‌های صوری پرهیز شود و بانک‌ها باید در راستای تولید و سرمایه گذاری و اشتغال اهتمام ورزند و از رقابت ناسالم بپرهیزند.

کد خبر : ۳۷۴۶۵۵