خبرگزاری کار ایران

در ادامه سفر به ورشو؛

وزیر کشور از مرکز آموزش مبارزه با جرائم سازمان یافته لهستان بازدید کرد

رحمانی‌فضلی در ادامه برنامه‌های سفر خود به لهستان از بزرگ‌ترین مرکز آموزش مبارزه با جرایم سازمان یافته این کشور بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به ورشو از بزرگ‌ترین مرکز آموزش مبارزه با جرایم سازمان یافته این کشور بازدید کرد.

وی با حضور در "مرکز درمان و بازپروری معتادان ورشو" در جریان روند عملکرداین مرکز قرار گرفت.

امضاء موافقت‌نامه امنیتی میان ایران و لهستان، دیدار با وزرای کشور،‌ امور دیجیتال و امور بین‌الملل نخست‌وزیری و نثار تاج گل به بنای یادبود تقدیر از ملت ایران در میزبانی از مهاجران لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در این سفر بود.

رحمانی‌فضلی وزیر کشور در سفر به ورشو با ماریوش بلاشچاک همتای لهستانی خود دیدار و ضمن تاکید بر توسعه بیشتر همکاری و تحکیم پیوندهای دوستی و ابراز نگرانی از گسترش جرائم سازمان یافته و تهدیدهای ناشی از آن، موافقت‌نامه ۹ ماده‌ای را به منظور مقابله موثر با این تهدیدها امضا کرد.

براساس این موافقت‌نامه دو کشور ایران و لهستان در زمینه مقابله با جرایم تروریستی؛ تهیه، تولید، انباشت، توزیع، حمل، قاچاق موادمخدر، مواد روانگردان و مواد شیمیایی پایه؛ مبارزه با قاچاق انسان؛ جعل گذرنامه، روادید و سایر مدارک رسمی؛ جعل پول رایج و اوراق بهادار؛ پول‌شویی؛ جرائم رایانه‌ای و سایر جرائمی که با استفاده از وسایل مخابراتی الکترونیکی صورت می‌گیرد؛ قاچاق سلاح گرم، مهمات و مواد منفجره؛ قاچاق اموال فرهنگی و تاریخی و جرائم علیه محیط زیست طبیعی محافظت شده از نظر قانونی همکاری خواهند کرد.

کد خبر : ۳۷۴۵۰۵