خبرگزاری کار ایران

توسط مرکز پژوهش‌های مجلس؛

کتاب مشروح مذاکرات مجلس در مورد زنان و خانواده منتشر شد

کتاب الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در مورد زنان و خانواده» توسط مرکز پژوهش‌ها چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تلاش برای تبیین دیدگاه اسلام درزمینه حقوق زن به‌منظور فراهم ساختن شرایط رشد و توسعه همه‌جانبه کشور، موجب وضع قوانین جدید و اصلاح یا نسخ قوانین گذشته شده است.

توجه خاص به حقوق زنان و فراهم کردن امکانات لازم برای مشارکت آنان در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی و تساوی زنان با مردان در برابر قوانین با رعایت موازین اسلامی در اصول مختلف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌صراحت بیان شده است. بنابراین ضرورت وضع قوانین و مقررات مورد نیاز زنان بر کسی پوشیده نیست و باید در این زمینه تلاش‌های فراوانی صورت گیرد.

از این‌رو برای تحقق این هدف، ضرورت وجود مجموعه منسجم از حقوق قوانین مربوط به زنان احساس می‌شود تا ضمن آشنایی جامعه از این حقوق، امکان بررسی خلأ‌های موجود ناشی از نقص قوانین یا عدم اجرای صحیح آن را فراهم کرده و برای دستیابی به جامعه‌ای مطلوب نیازهای موجود را بهتر نمایان سازد.

بحث‌ها، نظرها و چالش‌هایی که در قالب مشروح مذاکرات نمایندگان مردم در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی تهیه شده است، یکی از غنی‌ترین منابع در موضوع «زنان و خانواده» است. ازاین‌رو این مجموعه می‌تواند دسترسی آسان پژوهشگران و همه علاقه‌مندان را به این حوزه فراهم کند. مشروح مذاکرات و مصوبات مجلس شورای اسلامی که یکی از مهم‌ترین اسناد قانونگذاری به‌شمار می‌آید به ما نشان می‌دهد، طی دوره قانونگذاری (پس از پیروزی انقلاب اسلامی)، تصویب قوانین مربوط به حوزه زنان چه سیری را گذرانده و امروزه نیازمند چه اصلاحاتی است.

بنابراین گزارش، کتاب «مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در مورد زنان و خانواده» در قالب دو فصل تحت عناوین طرح‌ها و لوایح نیمه‌تمام، مصوبات، تدوین شده است.

کتاب الکترونیکی «مشروح مذاکرات مجلس شورای اسلامی در مورد زنان و خانواده» به همت شهناز رجبی گردآوری و در ۳۲۶ صفحه منتشر و ۵۰ هزار ریال قیمت‌گذاری شده است.

کد خبر : ۳۷۴۴۹۳